Τα αυτοκίνητα διώκονται συνεχώς και αδιαλείπτως για τις εκπομπές ρύπων, ωστόσο η ρεαλιστική εικόνα απεικονίζει απλά την κορυφή του παγόβουνου. Την πιο εμπορική και εύκολα στοχεύσιμη, θα συμπληρώναμε, κορυφή καθώς ο κλάδος των μεταφορών εν συνόλω επιβαρύνει το περιβάλλον και κατά περίπτωση (βλέπε αεροπλάνα και καράβια), περισσότερο από τα αυτοκίνητα. Παραγωγοί τεραστίων ποσοτήτων CO2 όμως, είναι και τα αγριογούρουνα!
Σύμφωνα με μελέτη του πανεπιστημίου του Queensland, στην Αυστραλία, ο παγκόσμιος πληθυσμός των συμπαθών θηλαστικών παράγει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από 1,1 εκατομμύριο αυτοκίνητα! Η μεγάλη αύξηση στον αριθμό των αγριόχοιρων, παράλληλα με τις αναζητήσεις τους για τροφή μακριά από το φυσικό τους περιβάλλον, τους κάνουν ανταγωνιστές των τετράτροχων στο ποσοστό επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι προσομοιώσεις (πάνω από 10.000) της ομάδας που πραγματοποίησε την έρευνα, έδειξαν πως τα αγριογούρουνα καλύπτουν μεταξύ 36 και 124.000 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα εκτός «έδρας», στην προσπάθειά τους για ανεύρεση τροφής. Επέκταση που ευνοεί την αναπαραγωγή, με τον πληθυσμό τους μόνο στις Η.Π.Α να αυξάνεται κατά 1 εκατομμύριο την τελευταία 20ετία και να τον βρίσκουμε πλέον σε 48 πολιτείες, αντί μόλις 27 το 2000!
Η μεγαλύτερη ζημιά προκαλείται από το σκάψιμο του χώματος, προκειμένου να βρουν φαγητό. Το έδαφος κατακρατά το διοξείδιο του άνθρακα, όμως όταν διαταράσσεται η ομοιογένειά του και διασπείρεται, χάνει αυτή τη δυνατότητα και καταλήγει να απελευθερώνει ρύπους. «Φανταστείτε το χώμα σαν μια χούφτα και το διοξείδιο του άνθρακα σαν ένα βαρύ μπουκάλι. Το σκάψιμο των αγριόχοιρων είναι σαν να ανοίγουν τα δάχτυλα του χεριού ένα-ένα, καθιστώντας όλο και πιο δύσκολο το κράτημα του μπουκαλιού» μας λέει ο Christopher O’Bryan, επικεφαλής της έρευνας. Τι μπορεί να γίνει ώστε να μην μας πέσει αυτό το μπουκάλι;
Οι προσομοιώσεις έδειξαν πως απαιτείται η μείωση του πληθυσμού των αγριογούρουνων κατά 60 με 80%, προκειμένου οι συνολικές εκπομπές CO2 της δραστηριοποίησής τους να επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα. Προφανώς δεν γίνεται να αρχίσουμε να τα εξολοθρεύουμε, οπότε θα πρέπει να βρεθεί μια λύση περιορισμού τους. Ο Nicholas Patton, συν-συντάκτης της μελέτης, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφέροντας πως η ραγδαία αύξηση στους αριθμούς ζώων σαν τα αγριογούρουνα, είναι πιο επικίνδυνη για το περιβάλλον από τα αυτοκίνητα.