Τα συστήματα infotainment ή πολυμέσων, υπάρχουν πλέον σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του εξοπλισμού τους. Δε νοείται σύγχρονο αυτοκίνητο χωρίς infotainment με όλες τις γνωστές λειτουργίες και τις εφαρμογές, αφού για πολλούς αποτελεί ακόμα και κριτήριο επιλογής ενός μοντέλου.
Δείτε ακόμα: «Ελληνικό» Toyota Corolla G6 με 447 ίππους! (+video)
Πριν από σχεδόν μισό αιώνα και συγκεκριμένα στις 30 Μαρτίου 1973, η Toyota παρουσίασε ύστερα από έρευνα πέντε ετών, το σύστημα πολυλειτουργικών επικοινωνιών Multi-Fuctional Communications System (MAC).
Το φουτουριστικό σύστημα MAC είχε σχεδιαστεί για να απλοποιεί την οδήγηση, να αυξήσει την ασφάλεια στο δρόμο, να επιλύει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και να παρέχει στους οδηγούς μια ολοκληρωμένη ικανότητα επικοινωνίας.
Το MAC αποτελούνταν από 4 βασικά υποσυστήματα: μια μονάδα τηλεφώνου αυτοκινήτου, μια ηλεκτρονική μονάδα πληροφοριών διασταύρωσης, ένα δέκτη πληροφοριών λειτουργίας και μια μονάδα δέκτη πληροφοριών έκτακτης ανάγκης.
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla δεν σπάει στα κατσάβραχα! (+video)
Η τηλεφωνική μονάδα του αυτοκινήτου ήταν εξοπλισμένη είτε με φορητό δέκτη είτε με ενσωματωμένο μικρόφωνο και μεγάφωνο. Οι κλήσεις μπορούσαν να γίνουν σε γραφεία, σπίτια, άλλα οχήματα ή αλλού χρησιμοποιώντας ένα σύστημα κλήσης με μπουτόν. Οι εισερχόμενες κλήσεις μπορούσαν να προέρχονται οπουδήποτε.
Ένα μοναδικό χαρακτηριστικό της τηλεφωνικής αυτής μονάδας του αυτοκινήτου, ήταν ότι δεν είχε έναν συγκεκριμένο αριθμό, αφού οι αριθμοί εκχωρούνταν σε μεμονωμένους οδηγούς με τη μορφή ειδικής πλαστικής κάρτας. Οι εξερχόμενες ή εισερχόμενες κλήσεις χρεώνονταν με βάση τον προσωρινό αριθμό που εισαγόταν στη μονάδα.
Δείτε ακόμα: Θυμάστε όταν το Toyota Yaris έδινε ρεύμα σε UFO;
Η ηλεκτρονική αυτή μονάδα επέτρεπε ακόμα στους οδηγούς να εξακριβώσουν την ακριβή κατάσταση κυκλοφορίας που υπήρχε σε οποιαδήποτε από τις εκατοντάδες βασικές διασταυρώσεις. Έτσι, μπορούσε να αλλάξει τη διαδρομή του για να αποφύγει την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Μάλιστα, μπροστά από τον οδηγό υπήρχε ένας πίνακας όπου εμφανίζονταν έως και 34 διαφορετικά μηνύματα από το πρόγραμμα οδήγησης.
Το σύστημα Toyota MAC ήταν μικρό και σε εμφανές σημείο. Η κονσόλα με τα κουμπιά του τηλεφώνου βρισκόταν ανάμεσα στα 2 μπροστινά καθίσματα, ενώ ο πίνακας οθόνης των γραφικών ήταν τοποθετημένος λίγο πάνω από τον πίνακα οργάνων, στη θέση που τώρα πολλά νέα μοντέλα έχουν την οθόνη του infotainment.
Δείτε ακόμα: Toyota Supra 1.240 HP 300αρίζει για ζέσταμα (+video)