Τα συστήματα ασφαλείας σημειώνουν εκθετική πρόοδο, η οποία γίνεται αλματώδης αν συγκρίνουμε αντίστοιχες καταστάσεις προ δεκαετίας. Πλέον ο οδηγός τυγχάνει της αμέριστης συνδρομής αυτόματου φρεναρίσματος, αναγνώρισης τυφλών σημείων, συστημάτων που προειδοποιούν για αλλαγή λωρίδας ή και κρατάνε το αυτοκίνητο εντός γραμμών, ενεργά cruise control που διαβάζουν τα όρια ταχύτητας και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, προσαρμόζοντας αναλόγως την πορεία του αυτοκινήτου. Με δυο λόγια, η ενεργητική ασφάλεια είναι σε άλλη διάσταση συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν. Η παθητική, όμως;
Είναι αναντίρρητο γεγονός πως πλέον η καμπίνα των επιβατών είναι ασφαλέστερη από ποτέ, σε περίπτωση που όλα τα ανωτέρω δεν καταφέρουν να αποτρέψουν το «μπαμ». Πέρα από τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και ασφαλείας, οι αερόσακοι αποτελούν το τελευταίο οχυρό σε ενδεχόμενη σύγκρουση. Η αρχή λειτουργίας τους είναι εξαιρετικά απλή: τη στιγμή που θα συμβεί το απευκταίο (ή και ελάχιστα πριν σε κάποια μοντέλα, με τους αισθητήρες που μπορούν να προβλέψουν την έκβαση), πυροδοτείται ο μηχανισμός και ο αερόσακος αναπτύσσεται εμπρός ή στο πλάι οδηγού και επιβατών. Το θέμα, ωστόσο, είναι πως σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι μόνο μία η πρόσκρουση.
Δείτε ακόμα: Volvo Amazon: Το αυτοκίνητο που έσωσε εκατομμύρια ζωές
Η Hyundai μελετάει με λεπτομέρεια το φαινόμενο των διαδοχικών συγκρούσεων, εξελίσσοντας μια επαναστατική τεχνολογία αερόσακων. Σύμφωνα με την NHTSA (εποπτικός μηχανισμός της κυκλοφορίας του αμερικανικού Υπουργείου Μεταφορών), από το 2010 μέχρι το 2012 σημειώθηκαν 56.000 τροχαία ατυχήματα στους δρόμους των Η.Π.Α. Το 30% εξ αυτών εμπεριείχε δευτερεύουσα σύγκρουση – ή σύγκρουση σε δεύτερο χρόνο, όπως είναι το ορθότερο. Για παράδειγμα, σε μια πλαγιομετωπική πρόσκρουση σε κολόνα το αυτοκίνητο μπορεί να εκτραπεί και να προσκρούσει εν συνεχεία σε άλλο εμπόδιο. Οι αερόσακοι, όμως, έχουν ήδη ανοίξει πλήρως από την πρώτη επαφή, αφήνοντας οδηγό και επιβάτες χωρίς κάλυψη σε αυτό τον δεύτερο χρόνο.
Εκεί, λοιπόν, είναι που εστιάζουν την προσοχή τους οι Κορεάτες, αναπτύσσοντας αερόσακους που θα αναπτύσσονται σταδιακά και θα παραμένουν φουσκωμένοι, σε περίπτωση που οι αισθητήρες διαγνώσουν πως επίκειται δεύτερη πρόσκρουση. Ο επικεφαλής εξέλιξης πλαισίων του Hyundai Motor Group, Taesoo Chi, δήλωσε πως «βελτιώνοντας την απόδοση των αερόσακων, περιμένουμε θεαματική αύξηση στο ποσοστό ασφάλειας των επιβατών».
Διαβάστε επίσης: Hyundai – Kia: Οι μάρκες με τα πιο ασφαλή αυτοκίνητα
Η επαναστατική αυτή τεχνολογία βρίσκεται υπό πυρετώδη εξέλιξη, με τους Κορεάτες να τοποθετούν το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της στα μοντέλα των Hyundai-Kia, που πρόκειται να παρουσιαστούν στο βραχυπρόθεσμο μέλλον.