13/07/2018
Share :
Οι περισσότεροι (μάλλον) οδηγοί γνωρίζουν πώς να ανοίξουν το καπό του κινητήρα από το αυτοκίνητό τους, όμως υπάρχουν δυστυχώς και αρκετοί που δεν το ξέρουν ή δεν το έχουν ανοίξει ποτέ! Ακόμα και αν τύχει να το ανοίξουν μπορεί να τραυματιστούν ή να προκαλέσουν ζημιά στο αυτοκίνητο, αν δεν γνωρίζουν κάποιους βασικούς κανόνες.
Δείτε ακόμη: Το λάθος που κάνουμε με το κλειδί στη μίζα
Άνοιγμα καπό κινητήρα:
- Σταθμεύεστε το αυτοκίνητο και τραβήξτε το χειρόφρενο.
- Τραβήξτε το μοχλό απελευθέρωσης για να ξεκλειδώσει το καπό και να ανοίξει λίγο. Ο μοχλός βρίσκεται χαμηλά και αριστερά από τα πεντάλ.
- Πηγαίνετε στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, ανυψώστε ελαφρά το καπό, τραβήξτε τη δευτερεύουσα κλειδαριά εσωτερικά στο κέντρο (ή κοντά στο κέντρο) του καπό και ανυψώστε το καπό. Σε ορισμένα μοντέλα το καπό ξεκλειδώνει από μέσα τραβώντας δύο φορές το μοχλό (π.χ. στα BMW).
- Εντοπίστε και τραβήξτε τη ράβδο στήριξης από το καπό.
- Κρατήστε το καπό ανοιχτό με τη ράβδο στήριξης. Πιάστε τη ράβδο στήριξης στην περιοχή που είναι τυλιγμένη με πλαστικό. Το πλαστικό θα βοηθήσει να μην καείτε από καυτό μέταλλο όταν ο κινητήρας είναι καυτός. Η ράβδος στήριξης πρέπει να εισέλθει τελείως στην ειδική οπή. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε τη πτώση του καπό και το, πιθανό τραυματισμό σας. Σε όσα αυτοκίνητα το καπό κινητήρα σηκώνεται με αμορτισέρ δεν υπάρχει ράβδος στήριξης.
Κλείσιμο καπό κινητήρα
- Πριν κλείσετε το καπό, ελέγξτε τα παρακάτω: Όλες οι τάπες πλήρωσης στο χώρο του κινητήρα πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένες. Γάντια, πανιά ή οποιοδήποτε άλλο εύφλεκτο υλικό θα πρέπει να αφαιρεθούν από το χώρο του κινητήρα.
- Επαναφέρετε τη ράβδο στήριξης στην υποδοχή της γιατί μπορεί να εμποδίσει το κλείσιμο του καπό.
- Χαμηλώστε το καπό μέχρι τη μέση (περίπου 30 εκατοστά πάνω από τη κλειστή θέση) και αφήστε το να πέσει. Βεβαιωθείτε ότι έχει ασφαλίσει στη θέση του. Αν το καπό μπορεί να ανασηκωθεί ελαφρά, δεν έχει κλείσει με ασφάλεια. Ανοίξτε το ξανά και κλείστε το με περισσότερη δύναμη. Να ελέγχετε πάντοτε ότι το καπό είναι ασφαλισμένο πριν ξεκινήσετε.
Δείτε ακόμη: Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;
Προσοχή: Αν οδηγείτε με το καπό ανοικτό, μπορεί ξαφνικά να σηκωθεί και να πέσει με ορμή στο παρμπρίζ, με αποτέλεσμα να χάσετε πλήρως την ορατότητα και να προκληθεί ατύχημα.