Η οδήγηση είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία. Πέρα από το χειρισμό του οχήματος και την αναγνώριση των συνθηκών, που επιβαρύνουν πνευματικά τον οδηγό, υπάρχει και η τυπική, σωματική καταπόνηση. Μια φόρτιση που αναλόγως ηλικίας και φόρμας, δύναται να προκαλεί από ενοχλήσεις μέχρι πόνους.
Ειδικότερα όσοι εργάζονται πίσω από το τιμόνι, βιώνουν στο κόκκαλο τις συνέπειες από την πολύωρη παραμονή στο κάθισμα. Μέση, αυχένας, πόδια και ώμοι είθισται να πληρώνουν «τη νύφη», ακόμα και σε σύντομες διαδρομές. Πρωτεύουσας σημασίας είναι η θέση οδήγησης. Αν ξεκινάμε στραβά από εκεί, τότε τα πιασίματα και οι ενοχλήσεις κάνουν την εμφάνισή τους μέσα σε ελάχιστα χιλιόμετρα.
Η πλάτη του καθίσματος δεν πρέπει να έχει μεγάλη κλίση, καθώς επιβαρύνονται τα χέρια και ο αυχένας, αλλά ούτε και κάθετη. Σε αυτή την περίπτωση, οι διαμαρτυρίες της μέσης είναι άμεσες. Καλύτερος οδηγός για την αντίστοιχη θέση, συνιστά η γωνία των χεριών. Πήχης και δικέφαλος θα πρέπει να σχηματίζουν ορθή ή ελαφρώς μεγαλύτερη γωνία, οπότε ρυθμίζουμε αναλόγως την απόσταση του τιμονιού (αν διαθέτει ανάλογη ρύθμιση) και την κλίση της πλάτης. Για τα πόδια τώρα, προσέχουμε να μην τεντώνουν εντελώς όταν πατάμε συμπλέκτη. Αν έχουμε αυτόματο, προσομοιώνουμε το τέντωμα του τρίτου πεντάλ και προσέχουμε όταν το πόδι ακουμπά το πάτωμα, να μην βρίσκεται σε πλήρη έκταση. Με βάση αυτά, ρυθμίζουμε την απόσταση του καθίσματος από το τιμόνι.
Το «πατητήρι» στα πεντάλ επηρεάζει τον αχίλλειο τένοντα και τους αστραγάλους. Μια καλή λύση είναι να τα πατάμε, ακουμπώντας με τη φτέρνα το πάτωμα. Αυτό, όμως, ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο και εξαρτάται από τη διαδρομή των πεντάλ.
Μικρά τεντώματα επίσης βοηθούν. Όταν μας πιάσει φανάρι για παράδειγμα, μπορούμε να κάνουμε λίγες διατάσεις. Προσέχουμε το κλασικό «παρκάρισμα» του αριστερού χεριού στο πάνω μέρος της πόρτας, καθώς επιβαρύνει τον ώμο και τον καρπό. Βασικότερο όλων, τέλος, είναι το προσκέφαλο. Οι περισσότεροι δεν ακουμπούν το κεφάλι σε αυτό, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται άδικα ο αυχένας. Πέρα από την ασφάλεια που προσφέρει σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, το προσκέφαλο φροντίζει και για την ανατομική ευεξία του αυχένα.
Αν παρόλα αυτά δεν μπορούμε να βολευτούμε, υπάρχουν ειδικά μαξιλαράκια για τη μέση και τον αυχένα. Διατηρούμε υπόψη, βέβαια, πως αν τοποθετήσουμε κάτι τέτοιο στο κάθισμα, η θέση οδήγησης θα πρέπει και πάλι να είναι σύμφωνη με τα παραπάνω.