Αρκετός κόσμος αφήνει το αυτοκίνητό του παρκαρισμένο, χωρίς να το κινήσει καθόλου, για μεγάλο διάστημα, που μπορεί να είναι από τρεις μήνες και πάνω. Ειδικά τώρα που τα καύσιμα έχουν ακριβύνει πολύ, αλλά και την περίοδο του lockdown πολλά οχήματα είχαν μείνει για καιρό ακινητοποιημένα, με αποτέλεσμα να εμφανιστούν μετά διάφορες δυσλειτουργίες. Η αποφορτισμένη μπαταρία και η απώλεια πίεσης του αέρα από τα ελαστικά ήταν τα συνηθέστερα. Όμως, υπάρχει ένα ακόμα πολύ βασικό αναλώσιμο προϊόν με περιορισμένη διάρκεια ζωής και αυτό είναι τα καύσιμα στο ρεζερβουάρ. Τα πολυκαιρισμένα είναι επικίνδυνα.
Τόσο η βενζίνη όσο και το πετρέλαιο χάνουν με το πέρασμα του καιρού τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά τους και μπορεί την επόμενη φορά που θα βάλετε σε λειτουργία τον κινητήρα, να τον βλάψετε. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα καύσιμα που βρίσκονται μέσα στα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων, πρέπει να καταναλώνονται το πολύ σε δύο με τρεις μήνες, το αργότερο σε έξι.
Πάντα παίζει ρόλο φυσικά η εξωτερική θερμοκρασία και οι καιρικές συνθήκες γενικότερα, αλλά και η ποσότητα που έχει απομείνει μέσα. Όμως επειδή συν τοις άλλοις, κανείς δεν ξέρει και το ποσοστό του οξυγόνου, οι συστάσεις λένε να μη ρισκάρουμε να έρθουμε αντιμέτωποι με την υγρασία, δηλαδή το νερό.
Επίσης, κινδυνεύουμε τόσο από τα βακτήρια των ίδιων των καυσίμων, που μπορεί να προκαλέσουν ζημιά, όσο και από τη διάβρωση. Πως θα καταλάβετε λοιπόν ότι κάτι δεν πάει καλά; Θα ανάψει το λαμπάκι του κινητήρα (Check Engine), αν και αυτό μπορεί να οφείλεται σε δεκάδες άλλους λόγους. Το αυτοκίνητο θα δυσκολεύεται να πάρει μπρος, θα κάνει αρρυθμίες στο ρελαντί ή θα χάσει την απόδοσή του κατά την επιτάχυνση. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, προτιμότερη κρίνεται η μεταφορά του αυτοκινήτου με γερανό, απευθείας στο συνεργείο.