Συμβουλές
Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα δεν χρειάζονται συμπλήρωμα λαδιού. Οι προγραμματισμένες αλλαγές αρκούν για να καλύπτουν τις ανάγκες των κινητήρων, με πολύ σπάνιες περιπτώσεις να «τσιμπάνε» και να χρειάζονται χειροκίνητη παρέμβαση από πλευράς οδηγού. Στα παλιότερα, αντίθετα, ένα μπουκαλάκι ιοδεν κάνει κακό να υπάρχει στο πορτμπαγκάζ. Επίσης στις περισσότερες των περιπτώσεων, η τάπα του λαδιού βρίσκεται […]
Αρκετοί οδηγοί κάνουν καθημερινά λάθη, κάποια άθελά τους, ορισμένα γιατί δεν έχουν χρόνο ή απλά γιατί έτσι έμαθαν, επειδή τους είπαν άλλοι ότι «αυτό είναι το σωστό». Ωστόσο αυτά μακροχρόνια ή σε ημερήσια βάση στοιχίζουν χρήματα, από λίγα ευρώ ή μερικές εκατοντάδες, ανάλογα την κακιά συνήθεια. Η οδήγηση με «λαμπάκι» συνέχεια, είναι ένα πολύ κακό […]
Η πρώτη κίνηση που κάνουν οι περισσότεροι οδηγοί όταν θέλουν να παρκάρουν, είναι να πατήσουν το διακόπτη των «αλάρμ» ή αλλιώς τα «φώτα έκτακτης ανάγκης», όπως αναφέρονται στον Κ.Ο.Κ. Ωστόσο, κάποιοι δεν τα ανάβουν καθόλου και ξαφνικά σταματάνε στη μέση του δρόμου, δημιουργώντας σύγχυση και εκνευρισμό στους οδηγούς που ακολουθούν, έως και ατυχήματα. Άλλοι πάλι […]
Μία από τις απρόσμενες καταστάσεις που απεύχεται κάθε οδηγός να του συμβεί, είναι να ανεβάσει ο κινητήρας θερμοκρασία. Κάτι που συνήθως συμβαίνει τους θερινούς μήνες, λόγω των υψηλών εξωτερικών θερμοκρασιών, οι οποίες επιβαρύνουν τη λειτουργία ενός μοτέρ, πόσο δε μάλλον όταν αυτό δεν είναι καλά συντηρημένο. Η πρώτες ενδείξεις που υποδεικνύουν ότι ο κινητήρας έχει […]
Μία από τις κακές συνήθειες κάποιων οδηγών, είναι να «στραγγίζουν» το ρεζερβουάρ καυσίμου του αυτοκινήτου τους. Η οδήγηση με «λαμπάκι» μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει μακροχρόνια στον κινητήρα, ενώ η έσχατη περίπτωση είναι να αδειάσει το δοχείο καυσίμων. Εάν συμβεί αυτό μπορεί να προκληθεί ζημιά που δεν καλύπτεται από την εγγύηση του οχήματος, όπως αναφέρουν οι […]
Ορισμένοι επιβάτες θέλουν να νιώθουν μπαίνοντας στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, ότι βρίσκονται στον καναπέ ή στην πολυθρόνα του σπιτιού τους. Καταρχήν, δεν φορούν ζώνη ασφαλείας και η στάση του σώματός τους δεν είναι η ενδεδειγμένη. Άλλοι οριζοντιώνονται στο πίσω κάθισμα και κάποιοι τεντώνουν τα πόδια τους και τα ακουμπάνε πάνω στο ταμπλό. Εκτός από αντιαισθητικό, […]
Η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά (αν όχι ολόκληρη), όπως σοφά λέει ο λαός μας, ωστόσο υπάρχουν όρια και κάποια σημεία που χρήζουν προσοχής, όσον αφορά το αγαπημένο μας αυτοκίνητο. Κανείς δεν θέλει να το βλέπει γεμάτο σκόνη, χώμα, κουτσουλιές, αλλά πάντα καθαρό και λαμπερό. Άλλωστε ένα βρώμικο αυτοκίνητο λειτουργεί αρνητικά και ως προς την […]
Οι κινητήρες πετρελαίου στα καινούργια αυτοκίνητα έχουν μειωθεί αρκετά, όμως στους δρόμους δεν παύουν να κυκλοφορούν πολλά ντίζελ. Βασικό τους πλεονέκτημα είναι η χαμηλότερη κατανάλωση, όπως και η αρκετή ροπή που διαθέτουν από τις χαμηλές στροφές. Τα σύγχρονα diesel μηχανικά σύνολα είναι κοντά σε απόδοση με τους turbo βενζινοκινητήρες, χάρη σε μια σειρά παραγόντων. Για […]
Τους θερινούς μήνες, η πρώτη κίνηση που κάνει κάθε οδηγός με το που μπαίνει στο αυτοκίνητο, είναι να θέτει σε λειτουργία το air condition. Στα μοντέλα με ηλεκτρονικό κλιματισμό αυτό γίνεται αυτομάτως, αν προηγουμένως δεν έχει απενεργοποιηθεί, όταν έχει σβήσει ο κινητήρας. Ωστόσο καλό είναι να τίθεται εκτός λειτουργίας γιατί η εκκίνηση του μοτέρ μαζί […]
Με το που αρχίσουν και πιάνουν οι πρώτες ζέστες -όπως αυτές τις μέρες για παράδειγμα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου γίνεται «φούρνος». Λίγη ώρα κάτω από τις καυτές ακτίνες του ήλιου αρκεί, για να ανέβει σημαντικά η θερμοκρασία της καμπίνας και τα μαύρα (συνήθως) πλαστικά και επενδύσεις, να ζεματάνε. Η πρώτη κίνηση που πρέπει να κάνει […]
Κάθε αυτοκίνητο υποβάλλεται καθημερινά σε συνεχή καταπόνηση, ειδικά όταν οδηγείται καθημερινά στην πόλη και σε δρόμους γεμάτους ανωμαλίες. Οι συνεχόμενες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, οι ελιγμοί, οι λακκούβες, το… καβάλημα των πεζοδρομίων και ένα σωρό ακόμα ενέργειες, φθείρουν κυρίως τα λάστιχα, φρένα, αναρτήσεις, συμπλέκτη και κιβώτιο ταχυτήτων. Μία από τις συνηθέστερες «παρενέργειες» που εμφανίζεται αργά ή […]
Το πλύσιμο του αυτοκινήτου δεν πρέπει να αμελείται και καλό είναι να γίνεται σε τακτικά χρονικά διαστήματα, αφού έτσι συντηρείται το χρώμα του αμαξώματος και το βερνίκι δεν χάνει τη γυαλάδα του. Οι ρύποι του περιβάλλοντος, η σκόνη, το χώμα, τα άλατα της βροχής και κυρίως τα περιττώματα των πουλιών αποτελούν τους βασικούς εχθρούς του […]