Συμβουλές
Όλοι (ή τουλάχιστον οι περισσότεροι) θέλουμε το αυτοκίνητό μας να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Όμως για να γίνει αυτό απαιτείται η κατάλληλη φροντίδα, έτσι ώστε να διατηρείται σωστά και να μη δείχνει «γερασμένο». Για να παραμένει καθαρό και λαμπερό δεν απαιτούνται μεγάλα έξοδα, αφού φθηνά υλικά που υπάρχουν σε όλα τα σπίτια μπορούν να […]
Εδώ και πολλά χρόνια, γνωρίζουμε ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης, πετρελαίου κ.λπ.), χρειάζονται στρώσιμο. Αυτό γίνεται για να εξασφαλιστεί η μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του κινητήρα και πολλών ακόμα αναλώσιμων μερών, όπως στα τακάκια, φρένα και ελαστικά. Ανάλογα πάντα τις οδηγίες του κατασκευαστή που αναγράφονται στο εγχειρίδιο χρήσης, η επιτυχία […]
Η ένδειξη του check engine στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου, είναι κάτι που εύχεται κάθε οδηγός να μη δει ποτέ του να ανάβει, αφού αυτό συνεπάγεται κάποια βλάβη στον κινητήρα και στα περιφερειακά του συστήματα. Σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να αμεληθεί και η πρώτη κίνηση είναι να πάει το αυτοκίνητο στο συνεργείο για να […]
Ο χειμώνας έχει μπει για τα καλά και οι χαμηλές θερμοκρασίες ανήκουν πλέον στην καθημερινότητά μας. Οι περισσότεροι οδηγοί, ανεξάρτητα από την εμπειρία που κουβαλάει ο καθένας πίσω από το τιμόνι, δεν αισθάνονται ιδιαίτερα άνετα αυτή την εποχή αφού μπορεί να συναντήσουν χιόνι, πάγο, «μαύρο πάγο» τις πρωινές ώρες και στα σημεία που δεν βλέπει […]
Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο με το που φεύγει από την έκθεση και βγαίνει στους δρόμους χρειάζεται μια περίοδο στρωσίματος – ρονταρίσματος, έτσι ώστε να μην εμφανιστούν προβλήματα και να εξασφαλιστεί η πολύτιμη μακροζωία των διαφόρων εξαρτημάτων του. Από τα μηχανικά μέρη έως τα ελαστικά, απαιτούνται μερικές απλές προφυλάξεις για τα πρώτα 1.000-1.500 χλμ., που θα συμβάλλουν […]
Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα), είναι η μπαταρία του. Ακόμα και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή μπαταρία για τις εκκίνηση και διάφορες επιμέρους λειτουργίες, αφού η «μεγάλη» μπαταρία είναι για να δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα. Μια συνηθισμένη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι τα 3-4 χρόνια, ωστόσο ανάλογα τη χρήση […]
Κάθε αυτοκίνητο για να λειτουργεί σωστά και να μην αρχίσουν να εμφανίζονται σιγά – σιγά διάφορες βλάβες και δυσλειτουργίες, πρέπει ο οδηγός να τηρεί κάποιους κανόνες και να είναι προσεκτικός στους χειρισμούς του. Κάτι που κάνουν λάθος πολλοί, είναι να μη χρησιμοποιούν καθόλου το χειμώνα το air condition ή κλιματισμό του αυτοκινήτου τους. Αυτό συμβαίνει […]
Καθημερινά τα αυτοκίνητα δέχονται πάρα πολλές καταπονήσεις, με αποτέλεσμα σιγά – σιγά να αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους διάφορα μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα. Τα ελαστικά, τα φρένα και οι αναρτήσεις είναι από τα μέρη ενός οχήματος που «ταλαιπωρούνται» περισσότερο, από τα απλά καθημερινά φρεναρίσματα έως ένα πιεσμένο στρίψιμο. Όταν κάτι δεν πάει καλά, υπάρχουν […]
Τα ελαστικά έρχονται αντιμέτωπα καθημερινά με πάρα πολλές σκληρές δοκιμασίες, γι’ αυτό πρέπει ο οδηγός θα τους δίνει τη δέουσα προσοχή και να μην τα αφήνει στην τύχη τους. Ένας εβδομαδιαίος έλεγχος δεν είναι κακός, όχι μόνο οπτικός για τυχόν έντονες φθορές (π.χ. κομμένα κομμάτια από τη γόμα), αλλά και στις πιέσεις. Η πλειοψηφία των […]
Η οδήγηση ενός αυτοκινήτου έχει τους κανόνες και τα μυστικά της, τα οποία είναι καλό να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί, για τη δική τους ασφάλεια, των τριγύρω αλλά και του αυτοκινήτου. Αυτή τη φορά θα επικεντρωθούμε σε απλές και χρήσιμες καλές πρακτικές οδήγησης, που αφορούν την ορθή χρήση του χειροκίνητου ή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, […]
Κάθε κινητήρας, ανεξαρτήτως τι καύσιμο καίει, πόσους κυλίνδρους έχει και τι τεχνολογίες διαθέτει, χρειάζεται σωστό ζέσταμα (εφόσον είναι εκτός λειτουργίας για πολλές ώρες). Mε το που θα γυρίσει ο οδηγός το κλειδί στη μίζα ή πατήσει το μπουτόν του start/stop, oι καταπονήσεις που δέχεται είναι μεγάλες, ειδικά όταν έξω επικρατεί παγωνιά. Μέχρι θα έρθει το […]
Το βασικότερο έξοδο ενός αυτοκινήτου μετά την αγορά, είναι το κόστος σε καύσιμο, αφού επιβαρύνει την τσέπη του οδηγού με το που θα πάρει μπρος ο κινητήρας. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα οι νέες τεχνολογίες έχουν μειώσει σημαντικά την κατανάλωση, ωστόσο σε κάθε περίπτωση αυτός που ευθύνεται κυρίως για το πόσο θα «κάψει», δεν είναι άλλος από […]