Συμβουλές
Τα πρωτοβρόχια ξεκίνησαν και μαζί με τη συσσωρευμένη σκόνη και χώμα στο οδόστρωμα, οι δρόμοι γλιστρούν πάρα πολύ μέχρι να καθαρίσουν από τις δυνατές βροχές. Εάν μάλιστα τα λάστιχα δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, τότε το γλίστρημα ή αλλιώς το… πατινάζ ακόμα και με χαμηλές ταχύτητες είναι αναπόφευκτο. Ωστόσο στους δρόμους και ιδιαίτερα στους […]
Η πιο συνήθης κίνηση που κάνουν όλοι οι οδηγοί που έχουν αυτοκίνητο με μηχανικό χειρόφρενο, είναι να το «λύνουν» όταν ξεκινάνε και να το «δένουν» όταν παρκάρουν, μέσω του κλασικού λεβιέ. Μια διαδικασία που για κάποιους μπορεί να μην είναι τόσο εύκολη, αφού στο σήκωμα μπορεί να μπλοκάρει από το σφίξιμο και να θέλει πολύ […]
Τη σημερινή εποχή η φράση «φούλαρέ το» σπανίως ακούγεται στα πρατήρια των υγρών καυσίμων, αφού με την τιμή της βενζίνης στα 1,45 ευρώ/λτ., ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο θέλει περίπου 70 ευρώ για να γεμίσει. Τα 10 έως 20 ευρώ είναι το πιο σύνηθες ποσό, το οποίο δεν φτάνει για πολλά χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα το «λαμπάκι» του […]
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι αδιαμφισβήτητα ηλεκτρικό, αφού τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα συνεχώς πληθαίνουν, ενώ ήδη εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι από την επόμενη πενταετία και μετά θα παρουσιάζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ξαφνικά από τη μια στιγμή στην άλλη θα σταματούν να υπάρχουν στους δρόμους οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αφού […]
Δεν είναι ασυνήθιστο να ακούμε σε συζητήσεις περί αυτοκινήτου, ότι η μπαταρία κάποιου κράτησε δύο χρόνια και κάποιου άλλου οχτώ! Γεννάται έτσι η εύλογη απορία αν ορισμένες μάρκες μπαταριών είναι πολύ καλύτερες, ή αν η διακύμανση οφείλεται στο συνδυασμό οδηγού-αυτοκινήτου. Δεδομένου ότι με κανονική χρήση και σωστή συντήρηση μια μπαταρία βγάζει «βγάζει» 4-5 χρόνια, καταρρίπτουμε κάποιους […]
Σημαντικό μέρος του κινητήρα -μεταξύ άλλων- είναι η πολλαπλή εξαγωγής (γνωστή και ως χταπόδι), μέσω της οποίας τα καυσαέρια οδηγούνται στο υπόλοιπο σύστημα εξάτμισης κι εκεί αποβάλλονται στο περιβάλλον από το τελικό καζανάκι. Στην πολλαπλή εξαγωγής μπορούν να παρουσιαστούν ρωγμές, ειδικά σε παλαιότερα οχήματα, με αρκετά χιλιόμετρα στο κοντέρ τους. Όταν συμβεί αυτό, τότε υπάρχει μεγάλη […]
Οτιδήποτε υπάρχει σε ένα αυτοκίνητο, είτε αυτό φαίνεται, ή όχι, δεν βρίσκεται τυχαία και έχει μελετηθεί έτσι ώστε να συμβάλλει στην εύρυθμη λειτουργία του. Για αυτό πάντα ο οδηγός πρέπει να διαβάζει το εγχειρίδιο χρήσης και να μην έχει την εντύπωση ότι τα γνωρίζει όλα και είναι περιττό να το ανοίξει. Ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια, […]
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου είναι εξοπλισμένα με το σύστημα DPF (Diesel Particulate Filter), που έχει σκοπό να αφαιρεί τον άνθρακα (κάπνα) από τα καυσαέρια της εξάτμισης. Επιπλέον, αρκετά νέα ντίζελ εφοδιάζονται και με το σύστημα Επιλεκτικής Καταλυτικής μείωσης (SCR), το οποίο μετατρέπει καταλυτικά το ΝΟx (οξείδια του αζώτου) σε άζωτο και νερό […]
Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και πωλούνται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αν και ολοένα αυξάνεται η προτίμηση προς τα αυτόματα κιβώτια. Σε άλλα μέρη του πλανήτη, όπως στις Η.Π.Α. για παράδειγμα, η πλειοψηφία των αυτοκινήτων είναι αυτόματα και υπάρχουν εκατομμύρια οδηγοί που δεν ξέρουν καν πως είναι να αλλάζεις ταχύτητες […]
Είναι δεδομένο πως η πλειοψηφία των οδηγών στο ερώτημα, «Ποια είναι τα βασικά μέρη ενός αυτοκινήτου;» θα πουν, ο κινητήρας, η ανάρτηση, τα φρένα κ.α.! Σωστά, αλλά υπάρχουν μερικά ακόμα που είναι εξαιρετικά σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του αγαπημένου μας αυτοκινήτου. Αυτά δεν είναι αλλά από το παρμπρίζ και τα πλαϊνά κρύσταλλα. Ειδικά στα […]
Με το θερμόμετρο να δείχνει 40άρια και μόνο η σκέψη της εισόδου στο «φουρνισμένο» αυτοκίνητο, είναι ικανή να σε αποτρέψει από την οδήγηση. Αλλά όταν δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, τι κάνουμε; Ανοίγουμε κλιματισμό ή παράθυρα; Ή μήπως και τα δύο; Η απάντηση δεν είναι όσο απλή πιστεύουμε. Το αυτοκίνητο καταναλώνει περισσότερο καύσιμο τόσο με […]
Πολλά παραδοσιακά στοιχεία στα αυτοκίνητα τείνουν προς εξαφάνιση, μεταξύ αυτών και το κλασικό χειροκίνητο χειρόφρενο. Πλέον πάρα πολλά μοντέλα εξοπλίζονται από τις αρχικές τους εκδόσεις με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, το οποίο προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, αλλά έχει και ένα βασικό μειονέκτημα. Στα πλεονεκτήματά του είναι ότι διευκολύνει κατά πολύ την οδήγηση, αφού ενεργοποιείται και απενεργοποιείται αυτόματα […]