H Skoda προσφέρει το μικρό SUV μοντέλο της Kamiq και το μικρομεσαίο 5θυρο Scala σε νέες εκδόσεις με χαμηλότερες τιμές, αλλά φουλ εξοπλισμένα και με όλες τις ανέσεις. Συγκριμένα το Kamiq διατίθεται από 19.900 ευρώ και το Scala από 18.900 ευρώ (το φθηνότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ). Πρόσθετα και τα δύο Skoda συνοδεύονται με 4 χρόνια εγγύηση.
Σχετικά με τον εξοπλισμό, το Kamiq των 19.900 ευρώ περιλαμβάνει τα εξής: 6 αερόσακους Αυτόνομη πέδηση • Διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Infotainment με οθόνη 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • 4 ηλεκτρικά παράθυρα • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες • 2ζωνικό κλιματισμό • Ζάντες αλουμινίου. Το φθηνότερο κατά 1.000 ευρώ και μεγαλύτερο Scala είναι και αυτό φουλ εξοπλισμένο. Διαθέτει όλο τον παραπάνω εξοπλισμό, με τη διαφορά ότι έχει απλό air condition, αντί για διζωνικό κλιματισμό.
Αμφότερα βασίζονται στην πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen, όμως παρουσιάζουν διαφορές σε διαστάσεις και στο στήσιμο των αναρτήσεών τους. Το Scala έχει μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.471 χλστ. και μεταξόνιο 2.649 χλστ. Το Kamiq μετρά αντίστοιχα 4.241/1.793/1.533 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο είναι ελάχιστα πιο μακρύ στα 2.651 χλστ. Οι χώροι είναι άνετοι για όλους τους επιβάτες, τόσο για τους μπροστινούς, όσο και για τους πίσω αφού διαθέτουν μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, συν αρκετό πλάτος. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με 467 λίτρα στο Scala και 400 λίτρα στο Kamiq.
Παρότι εξωτερικά είναι πολύ διαφορετικά, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών είναι ίδια. Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνει και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Όλο το πάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό υλικό, με τη Skoda να έχει δώσει τη δέουσα προσοχή στη συναρμογή και στο φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η εύχρηστη και σύγχρονη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και χαμηλότερα βρίσκονται τα απλά και λειτουργικά χειριστήρια του χειροκίνητου air condition.
Στο δρόμο, το Scala εντυπωσιάζει αρχικά με το χαμηλό θόρυβο κύλισης και το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, φανερώνει τον προσανατολισμό του στη μέγιστη δυνατή άνεση. Το Scala ταξιδεύει με μεγάλη άνεση και σταθερότητα, όπως και σε διαδρομές με στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και το πάτημα πολύ καλό ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Tο Kamiq διαθέτει διαφορετικό στήσιμο με άλλα ελατήρια και αμορτισέρ, πιο μεγάλη αντιστρεπτική δοκό μπροστά, ενισχυμένο πίσω άξονα και τιμόνι με διαφορετικό λόγο. Οι ρυθμίσεις αυτές έγιναν έτσι ώστε να αποφευχθούν οι μεγάλες κλίσεις στις στροφές και οι τάσεις πλεύσης λόγω της μεγαλύτερης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος. Χαρακτηριστικά που γίνονται αισθητά και στην πράξη.
Κοινό τους στοιχείο αποτελεί και ο ίδιος κινητήρας που τα τροφοδοτεί και πρόκειται για το δημοφιλή 1.0 TSI των 95 ίππων και 175 Nm ροπής. Η ισχύς που παράγει το 3κύλινδρο turbo αυτό μοτέρ επαρκεί και στις δύο περιπτώσεις, αφού προσφέρει καλές επιδόσεις (πιο γρήγορο το Scala), οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι λογικές. Επίσης εμφανίζει καλό τράβηγμα, δεν ενοχλεί τους επιβάτες με ανεπιθύμητους θορύβους και δονήσεις, ενώ συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Επιπλέον το Scala με εκπομπές CO2 στα 120 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
Μοντέλο | Scala | Kamiq |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 999 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 95/5.000 | 95/5.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 175/1.600 | 175/1.600 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,9 | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 193 | 183 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,3 | 5,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 120 | 126 |
Βάρος (κιλά) | 1.121 | 1.146 |
Εργοστασιακές μετρήσεις |