Με τόσο μεγάλη προσφορά καινούργιων αυτοκινήτων, είναι εύλογο να μπερδεύεται ένας υποψήφιος πελάτης που δεν είναι κατασταλαγμένος και δεν έχει μια ιδιαίτερη προτίμηση μάρκας, μοντέλου ή και κινητήρα. Ειδικά στα μικρά SUV που αποτελούν τη δημοφιλέστερη κατηγορία ο ανταγωνισμός είναι πάρα πολύ έντονος και η πληθώρα σε προτάσεις προκαλεί ζαλάδα.
Ένας νέος «παίχτης» στα B-SUV που μπορεί να βάλει σε σκέψεις και δίλημμα τον αγοραστή με budget μέχρι 25.000 ευρώ, είναι το BYD Atto 2. Συγκεκριμένα εκκινεί από την τιμή των 24.990 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Electric Bonus των 2.000 ευρώ που παρέχεται από την BYD και το ελάχιστο όφελος των 3.000 ευρώ που ανακοινώθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Μεταφορών για την ανανέωση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ΄ Κύκλος». Τιμή που είναι χαμηλή για αμιγώς ηλεκτρικό μικρό SUV, αφού στα ίδια περίπου χρήματα πωλούνται μοντέλα με θερμικούς κινητήρες ή υβριδικούς.
Το αρχικό στην γκάμα Atto 2 Active περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, οθόνη οδηγού 8,8 ιντσών, πλοήγηση, γυάλινη πανοραμική οροφή, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες βροχής και φωτός και άλλα. Με 1.500 ευρώ παραπάνω (από 26.490 ευρώ), το Atto 2 Boost προσθέτει κεντρική οθόνη 12,8 ιντσών, περιμετρική κάμερα 360 μοιρών, ασύρματη φόρτιση κινητού, εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης, κάθε Atto 2 συνοδεύεται με εγγύηση 6 ετών/150.000 χλμ., 8ετή/200.000 χλμ. για την μπαταρία και 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.
Το BYD Atto 2 εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 177 ίππων και 290 Nm ροπής. Επιταχύνει με πολύ γραμμικό τρόπο και δίχως απότομα τινάγματα το αμάξωμα των 1.570 κιλών στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταμάτα στα 160 χλμ./ώρα. Για την παροχή ρεύματος φροντίζει η μπαταρία τύπου Blade Battery με την ενεργειακή χωρητικότητα των 45,12 kWh. Στην πόλη η κατανάλωση μπορεί να πέσει κοντά στις 10 kWh/100 χλμ., όμως στον αυτοκινητόδρομο και σε πιο γρήγορους ρυθμούς γενικότερα φτάνει ή ξεπερνά τις 20 kWh/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση βρέθηκε στις 15,7 kWh/100 χλμ. Η αυτονομία σε συνδυαστική χρήση τοποθετείται κοντά στα 310 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση. Αυτή διαρκεί 5,5 ώρες σε φορτιστή AC 11kW, ενώ σε DC 65kW αρκούν 37 λεπτά για το 10% στο 80%. Επίσης, ενσωματώνει και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με ισχύ έως 3,3 kW για εξωτερική φόρτιση διαφόρων συσκευών. Στο δρόμο εντυπωσιάζει με τον τρόπο που πατάει και ισοπεδώνει τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Οι μηχανικοί της BYD πέτυχαν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος, χωρίς να παραμελήσουν την οδηγική αίσθηση.
Εξωτερικά, όπως και στο εσωτερικό του, το BYD Atto 2 εμφανίζει ένα ήπιο τόνων σχεδιασμό με μοντέρνα χαρακτηριστικά και δίχως άσκοπες υπερβολές. Με μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ., ύψος 1.675 χλστ. και μεταξόνιο 2.620 χλστ. τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV σε διαστάσεις. Αντίστοιχα και οι χώροι του βρίσκονται στα ανώτερα επίπεδα στης κατηγορίας. Στο πίσω κάθισμα φιλοξενούνται χωρίς πρόβλημα και οι πιο ψηλοί, έχοντας στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Πολύ εξυπηρετικό είναι με τη σειρά του και το εντελώς επίπεδο δάπεδο. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων που φτάνει έως τα 1.340 λίτρα με πεσμένες τις πλάτες του πίσω καθίσματος. Την πολύ καλή συνολικά εικόνα που εισπράττει κανείς από το Atto 2 επισφραγίζει και η προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, οι πράσινες ραφές που σπάνε το μαύρο διάκοσμο και η γεροδεμένη συναρμογή μαζί με τη στιβαρότητα της κατασκευής, συμβάλλουν στις θετικές κριτικές που αποσπά.