Ένα στα τρία καινούργια αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει φέτος στους ελληνικούς δρόμους προέρχονται από τη δημοφιλέστερη -και με μεγάλη διαφορά- κατηγορία των μικρών SUV. Πληροφοριακά, το μερίδιο των ταξινομήσεων των B-SUV έχει φτάσει το πρώτο 6μηνο του 2025 το 35%, ενώ ακολουθούν τα supermini με 21,5% και τα C-SUV με 17%.
Μεταξύ των πολλών διαθέσιμων μικρών SUV, ένα νέο μοντέλο που ξεχωρίζει αμέσως με το δυναμισμό που εκπέμπει και αποτελεί την ντίβα (θεά στα ιταλικά) της κατηγορίας, δεν είναι άλλο από την Alfa Romeo Junior. Στο κόμπακτ αμάξωμα των 4,17 μέτρων μήκους, οι σχεδιαστές του Centro Stile συνδύασαν με μαεστρία ρετρό με μοντέρνα στοιχεία, όπως είναι η νέα φωτεινή υπογραφή «3+3», η τριγωνική μάσκα θυρεός με το έμβλημα της Alfa Romeo, αντί της κλασικής γρίλιας, η υπερυψωμένη ουρά και τα σχήματος μπούμερανγκ πίσω φώτα. Σπορτίφ είναι και το εσωτερικό της, ενώ και στην οδήγηση αμέσως κάνει αισθητό στον οδηγό της ότι είναι «στημένη» για να στρίβει με γεμάτο γκάζι.

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Alfa Romeo προσφέρει την Junior με μειώσεις τιμών σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρων. Ειδικά στην Elettrica το συνολικό όφελος είναι πολύ μεγάλο σε συνδυασμό και με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ξεκινώντας από την Junior Ibrida, ισχύει έκπτωση λιανικής 1.400 ευρώ. Οι τιμές για την Ibrida 1.2 eDCT 145 hp ξεκινούν από τις 28.500 ευρώ για την αρχική έκδοση, από 31.300 ευρώ για την Speciale και από 34.500 ευρώ για την Intensa. H τετρακίνητη Junior Ibrida Q4 1.2 eDCT 145 hp εκκινεί από τις 36.500 ευρώ. Η Junior Elettrica διατίθεται με μείωση 3.500 ευρώ και επιπλέον συνολικό όφελος έως 5.000 ευρώ από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Η βασική επιδότηση είναι 3.000 ευρώ, ενώ άλλα 1.500 ευρώ προστίθενται για απόσυρση παλιού ρυπογόνου οχήματος και 500 ευρώ ακόμα για νέους κάτω των 29 ετών. Συνεπώς, η Junior Elettrica 156 hp 54 kWh πέφτει στις 30.400 ευρώ με την προσφορά της Alfa Romeo και τη βασική κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ (28.400 ευρώ με τα επιπλέον οφέλη). Η Junior Veloce 280 hp 54 kWh εκκινεί από τις 40.400 ευρώ με την προωθητική ενέργεια και τη βασική επιδότηση, ενώ με τα πρόσθετα οφέλη στοιχίζει από 38.400 ευρώ.
Σχετικά με το βασικό εξοπλισμό της Junior ανήκουν ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής πολυμέσων 10,1 ιντσών με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αισθητήρας βροχής, εκκίνηση χωρίς κλειδί, adaptive cruise control, προβολείς LED, 18άρες ζάντες αλουμινίου και άλλα πολλά. Επιπρόσθετα, κάθε νέα Alfa Romeo Junior συνοδεύεται από 4ετή εγγύηση (ή 60.000 χλμ.) για τα μηχανικά μέρη και 8ετή εγγύηση για την μπαταρία υψηλής τάσης της Elettrica.

Στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος βρίσκεται το υβριδικό σύνολο των 1.2 λτ. συνδυαστικής ισχύος 145 ίππων. Ο turbo βενζινοκινητήρας αποδίδει 136 HP και 230 Nm, ενώ το ηλεκτρομοτέρ των 28 ίππων έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 0,89 kWh ενεργειακής χωρητικότητας παρέχει το ρεύμα για την ηλεκτρική κίνηση υπό συνθήκες χαμηλού φορτίου. Η Junior Ibrida επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ. καταναλώνει 4,9 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) και εκπέμπει 109 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Η τετρακίνητη Junior Ibrida Q4 ενσωματώνει ένα ακόμα ηλεκτρικό μοτέρ 28 ίππων στον πίσω άξονα, ενώ οι διαφορές σε επιδόσεις και κατανάλωση είναι ελάχιστα πιο πάνω από τη δικίνητη.
Όσον αφορά την Junior Elettrica των 156 ίππων και 260 Nm ροπής επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., καταναλώνει 15,1 kWh/100 χλμ. και με την μπαταρία των 54 kWh παρέχει αυτονομία έως 412 χλμ. σε συνδυαστικό κύκλο ή 588 χλμ. σε αστικό. Η κορυφαία Junior Veloce με τα 280 άλογα και τα 345 Nm φτάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,0 δλ., καταναλώνει 18,7 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία φτάνει έως τα 320 χλμ. σε μεικτή οδήγηση ή έως 429 χλμ. στην πόλη.







































