Η συντριπτική πλειοψηφία όσων αναζητούν νέο αυτοκίνητα, αναμφίβολα κοιτάζουν προς τα SUV. Η δημοφιλέστερη κατηγορία παγκοσμίως δεν θα μπορούσε να μην είχε την ανάλογη κινητικότητα και στη χώρα μας, αποτελώντας -κατά γενική ομολογία- την πιο κατάλληλη επιλογή για τα πολύπαθα ελληνικά οδοστρώματα. Μάλιστα, η απόκτηση μιας ολοκληρωμένης πρότασης δεν κοστίζει καν πολλά χρήματα. Με ούτε 150 ευρώ το μήνα, έχεις «καθαρίσει».
Αρκεί το βλέμμα να κατευθυνθεί προς την γκάμα της Skoda και, συγκεκριμένα, το Kamiq. To B-SUV των Τσέχων συνιστά μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και συμφέρουσα περίπτωση, καθώς συνδυάζει όλα όσα ζητά κανείς από ένα μικρό οικογενειακό (χώρους, εξοπλισμό, ασφάλεια, ανέσεις, χαμηλή κατανάλωση), με προσιτή τιμή αγοράς και ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα. Από τη βασική κιόλας έκδοση Ambition, το Kamiq προσφέρει 6 αερόσακους, σύστημα αυτόνομης πέδησης με αναγνώριση πεζών, σύστημα διατήρησης της λωρίδας, cruise control και περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικούς καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων BOLERO με οθόνη αφής 8 ιντσών, Drive Mode Select με επιλογή προφίλ οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, διζωνικό κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, μεταξύ άλλων.
Όλα αυτά, έναντι 20.200 ευρώ! Σε μια περίοδο που οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν αρχίσει να «βαράνε», το Kamiq 1.0 TSI 110 PS ζητάει μόλις 200 ευρώ άνω των 20.000 για ένα πλήρες πακέτο. Κι αν δεν υπάρχει η δυνατότητα για μετρητοίς, ουδέν πρόβλημα. Με μια προκαταβολή 30,20%, παρέχεται χρηματοδότηση για 36 μήνες με επιτόκιο 5,9% (πλέον εισφοράς 0,6% Ν.128/75 – ΣΕΠΠΕ 7,49%) και μηνιαία δόση 149 ευρώ! Εξαιρείται η τελευταία, που ανέρχεται στις 12.424 ευρώ (περιλ. άτοκα έξοδα διαχ/σης υπέρ τρίτων και προσ/σία δανείου Α). Παράλληλα, προσφέρονται 3 χρόνια δωρεάν service.
Χωροταξικά, το Kamiq είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Με μήκος 4.241 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.553 χλστ. και μεταξόνιο 2.651 χλστ., οι χώροι της καμπίνας συγκρίνονται με μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, ακόμα και για τους ψηλούς επιβάτες, ενώ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων. Σημείο αναφοράς αποτελεί η ποιότητα κατασκευής, την οποία ενισχύουν το αφρώδες υλικό που καλύπτει το ταμπλό, καθώς και η στιβαρή συναρμογή. H οθόνη αφής των 8 ιντσών, τέλος, δίνει την απαραίτητη ψηφιακή νότα.
Στα μηχανικά μέρη αναλαμβάνει ο εγνωσμένης αξίας 1.0 TSI των 110 ίππων και 200 Nm, σε συνεργασία με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο τρικύλινδρος τούρμπο των 999 κ.εκ. κινεί με εντυπωσιακή σβελτάδα τα 1.231 κιλά του αμαξώματος, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ. και αγγίζοντας τα 200 χλμ./ώρα (199 για την ακρίβεια). Επιδόσεις που επιτυγχάνονται δίχως υπερβολές στην κατανάλωση -της απλησίαστης πια- βενζίνης, καθότι η μέση τιμή της ορίζεται στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. Εξίσου ολιγαρκές αποδεικνύεται και στα τέλη κυκλοφορίας το Kamiq, καθώς τα 123 γρ.CO2/χλμ. ισοδυναμούν με μόλις 78,72 ευρώ παράβολο.