H BMW Σειρά 1 βρίσκεται χρόνια ψηλά στην προτίμηση των αγοραστών που θέλουν ένα premium μικρομεσαίο χάτσμπακ, ενώ φέτος είναι η καλύτερη χρονιά της, αφού αποτελεί το best seller αυτοκίνητο στο σύνολο της κατηγορίας του C Segment. Στην πρωτιά της έχουν συμβάλλει η χαμηλή τιμή των 25.500 ευρώ της αρχικής έκδοσης 116i (1.5 λτ. 109 PS) και η ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Σχετικά με τους ντίζελ, στη βάση τοποθετείται το 1.5 λτ. μηχανικό σύνολο της έκδοσης 116d, για την οποία υπάρχουν διαθέσιμα ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι τιμές ξεκινούν από τις 30.785 ευρώ και φτάνουν έως τις 33.675 ευρώ, ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός είναι πληρέστατος σε όλα τα επίπεδα. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αισθητήρες φωτός και βροχής, Infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Η BMW 116d εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1.5 λτ. TwinPower Turbo κινητήρα, απόδοσης 116 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι σχεδόν ιδανικός, γιατί καλύπτει εν μέρει τη χαμηλή ιπποδύναμη, ενώ οι εναλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά, είτε στο αυτόματο πρόγραμμα, είτε στο χειροκίνητο. Από πλευράς επιδόσεων ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση χωρίς βέβαια να ενθουσιάζει με το 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., ωστόσο διαθέτει το απαιτούμενο τράβηγμα και δύναμη από τις χαμηλές στροφές. Στα θετικά γνωρίσματα και η χαμηλή κατανάλωση των 6,7 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ με εκπομπές CO2 στα 121 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Σε κάθε διαδρομή η BMW 116d εμπνέει υψηλό το αίσθημα της ασφάλειας και της σιγουριάς, χάρις στο στιβαρό πλαίσιο, το πολύ καλό «ζύγισμα» και το στήσιμο των ανεξάρτητων αναρτήσεων.
Μαζί με όλα τα παραπάνω, ο οδηγός και οι επιβάτες της BMW 116d αντιλαμβάνονται αμέσως την κορυφαία ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού. Το ταμπλό και πολλές επιμέρους επιφάνειες είναι επενδυμένες με αφρώδη υλικά, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται στα ανώτερα επίπεδα της γερμανικής μάρκας. Άλλη μια έκπληξη, αφορά την ευρυχωρία της καμπίνας, όπου μπορούν εύκολα να φιλοξενηθούν εύκολα τέσσερα άτομα, μιας και στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και των πιο ψηλών. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων με μπόλικο ακόμα χώρο κάτω από το αναδιπλούμενο δάπεδο.