Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου μπορεί από ορισμένους κατασκευαστές να έχουν μπει στο περιθώριο, όμως το αγοραστικό ενδιαφέρον παραμένει, παρόλο που τα καινούργια διαθέσιμα μοντέλα έχουν μειωθεί σε σημαντικό βαθμό. Ειδικά στις μικρότερες κατηγορίες, οι επιλογές πλέον μετριούνται στα δάκτυλα της μιας παλάμης και είναι δυσεύρετες.
Στην κλασική ερώτηση «ποιο είναι το φθηνότερο ντίζελ», την απάντηση έρχεται να δώσει η Citroen, με το πιο οικονομικό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο στην Ελλάδα, το C3 1.5 BlueHDi. Με την τρέχουσα προσφορά, η τιμή του στην πρώτη έκδοση Flair έχει κατέβει στις 15.250 ευρώ και αποτελεί μια ιδανική λύση για το κοινό που αναζητά ένα άνετο και με χαμηλό κόστος απόκτησης και κατανάλωσης diesel. Παράλληλα, συνοδεύεται με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας & ορίων ταχύτητας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, air condition, προβολείς LED και cruise control.
Δεν καίει και πάει άνετα
Η Citroen με τη μακρόχρονη παράδοση στους πετρελαιοκινητήρες, εξοπλίζει το C3 με τον αξιόλογο 1.5 BlueHDi, ο οποίος του ταιριάζει «κουτί», αφού έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο και είναι ροπάτος. Συγκεκριμένα, το μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 99 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική ταχύτητα τα 188 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις η μεικτή κατανάλωση είναι 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 111 γρ./χλμ. (0 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Ακόμα και σε πραγματικές συνθήκες, το C3 1.5 BlueHDi 100 είναι «τσιγγούνικο» σε πετρέλαιο, μιας και στη δοκιμή έκαψε 5,0 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος είναι μόλις 6,6 ευρώ/100 χλμ. (με μέση πανελλαδική τιμή 1,331 €/λτ.), ενώ με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 42 λτ. η ρεαλιστική του αυτονομία φτάνει τα 840 χιλιόμετρα!
Πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση, ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες του C3, θα το λατρέψουν για τις υψηλές ανέσεις που προσφέρει. Η ανάρτηση του C3 διαχειρίζεται ιδανικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να εμφανίζει τάσεις πλεύσης και να δείχνει «χαλαρό» σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Παράλληλα, τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα εμπρός και πίσω με την παχιά γέμιση, θυμίζουν πολυθρόνα.
Très chic εξωτερικά και το ευρύχωρο εσωτερικό
Στο ανανεωμένο Citroen C3, έγιναν σχεδιαστικές αλλαγές κυρίως στο εμπρός τμήμα του αμαξώματός του, όπως είναι στη μάσκα, προφυλακτήρα και φωτιστικά σώματα. Στην καμπίνα οι αλλαγές αφορούν τις νέες επενδύσεις και διακοσμητικά. Η κατασκευή του είναι στιβαρή, ενώ ευχάριστη νότα δίνει η νέα επένδυση Techwood στο ταμπλό, με όψη και υφή που θυμίζουν ξύλο, αλλά με μια μοντέρνα τεχνοτροπία. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα απολαύσει το Advanced Comfort κάθισμα. Από πλευράς χώρων, το C3 είναι από τα πιο άνετα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, ενώ ο σχεδόν επίπεδος σχεδιασμός του πίσω καθίσματος με το πολύ πλάτος διευκολύνει τη μετακίνηση ενός ακόμα επιβάτη. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.