Απολαυστικό υβριδικό με προσφορά 20.900 ευρώ

Νέα αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας πωλούνται πολλά, από απλά καθημερινά πόλης έως πολυτελείας και σπορ μοντέλα, τα οποία έχουν βασικά κοινά στοιχεία: τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, με ταυτόχρονη αύξηση της απόδοσης μέσω της παροχής πρόσθετης δύναμης από τα ηλεκτρομοτέρ. Αναμενόμενα περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα μικρότερα αμάξια, λόγω των χαμηλότερων τιμών τους και γιατί είναι πιο εξυπηρετικά για τους χιλιάδες οδηγούς που μετακινούνται στα αστικά κέντρα.

Ανάμεσα στα αρκετά διαθέσιμα, ένα νέο hybrid supermini με ξεχωριστά γνωρίσματα που αποτελεί ευκαιρία γιατί προσφέρεται σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή, είναι το Peugeot 208. Πιο συγκεκριμένα το 208 Hybrid 100 e-DSC6 εκκινεί από μόνο 20.900 ευρώ, δηλαδή 2.600 ευρώ πιο κάτω από τον τιμοκατάλογο, μέσω του προωθητικού προγράμματος «Hybrid Days» της Peugeot. Έτσι ο μικρός «λέων» γίνεται ακόμα πιο θελκτικός ως αγορά, ενώ σε συνδυασμό με τον απολαυστικό συνολικά του χαρακτήρα σε σχεδιασμό και τα οδηγικά του χαρίσματά αποτελεί μια best buy επιλογή στα supermini.

Καταρχήν το Peugeot 208 κερδίζει τις εντυπώσεις με το καλλίγραμμο και σπορτίφ αισθητικής αμάξωμά του. Ειδικά μπροστά η φωτεινή υπογραφή «τριών νυχιών» ενισχύει το δυναμισμό που εκπέμπει, μαζί με τις υπόλοιπες ανάγλυφες επιφάνειες στο καπό και στα πλευρικά πάνελ. Αντίστοιχα και το εσωτερικό του είναι πολύ μοντέρνο και με οδηγοκεντρικό προφίλ. Ψηλά στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και χαμηλότερα είναι τοποθετημένα τα «πλήκτρα» για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι είναι ιδιαίτερα βολικό για τον οδηγό, ο οποίος νιώθει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο. Το 208 χτυπάει κορυφή σε ποιότητα κατασκευής, με μαλακά σε υφή υλικά σε πολλές επιφάνειες και φινίρισμα ανωτέρου επιπέδου. Στον τομέα των χώρων ικανοποιεί, τόσο με τις ανέσεις που παρέχει σε τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος, όσο και με το πλήρως αξιοποιήσιμο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.

Σχετικά με τον εξοπλισμό του Peugeot 208 Hybrid Style των 20.900 ευρώ (με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων), δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική έλλειψη. Περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών με ασύρματη σύνδεση Mirror Screen για Apple CarPlay/Android Auto, Bluetooth, αυτόνομη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματη λειτουργία προβολέων, πίσω αισθητήρες στάθμευσης κ.λπ. Η έκδοση Style φέρει κάποια μοναδικά στοιχεία, όπως είναι διακριτικά λογότυπα «Style» στις πίσω πλαϊνές κολόνες και ειδικές επενδύσεις καθισμάτων από ύφασμα Renzo σε γκρι με ραφές Orange Sunrise.

Μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη που ενισχύει τον απολαυστικό χαρακτήρα του 208 Hybrid, αφορά το υβριδικό του σύνολο. Παρότι τεχνολογίας 48V Hybrid παρέχει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε ήπιους ρυθμούς και φορτία. Καρδιά του συστήματος αποτελεί ο νέος 1.2 PureTech κινητήρας κύκλου Miller για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση και με πάνω από 40% νέα εξαρτήματα. Αποδίδει 100 άλογα και 205 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ 28 ίππων και 55 Nm, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 ταχυτήτων. Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των καθαρής χωρητικότητας 0,432 kWh παρέχει το ρεύμα και η συνολική λειτουργία μοιάζει αρκετά με τα full hybrid. Κερδισμένος είναι ο οδηγός, γιατί αφενός απολαμβάνει σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.), αφετέρου πληρώνει λιγότερα λεφτά για βενζίνη και καθόλου για τέλη κυκλοφορίας. Σε μεικτές συνθήκες καίει 5,7 λτ./100 χλμ., όμως στα στενά της πόλης πέφτει ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. Επίσης εκπέμπει 101 γρ./χλμ. CO2, που σημαίνει ότι μπαίνει καθημερινά στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Ένας ακόμα κρυφός «άσσος» του 208, αφορά την οδική του συμπεριφορά. Οι μηχανικοί της Peugeot κατάφεραν για πολλοστή φορά σε μοντέλο της γαλλικής φίρμας να ταιριάζουν ιδανικά το κράτημα με την άνεση και την οδηγική ευχαρίστηση. Το 208 Hybrid κινείται με μεγάλη άνεση στην πόλη και οικονομία, ενώ παράλληλα δίνει το έναυσμα και τη δυνατότητα στον οδηγό του να ακολουθήσει με γρήγορο τέμπο διαδρομές με στροφές. Το πολύ καλό σε ακαμψία πλαίσιο, το βαρύ τιμόνι και η σφιχτή ανάρτηση περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές και εξασφαλίζουν αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, ο οποίος ευχαριστιέται το αυτοκίνητο σε όποια διαδρομή και να πατήσει.

Get it on Google Play Download on the App Store