«Πόσο καίει;», ήταν και είναι από τις κλασικές ερωτήσεις που κάνει κανείς για ένα αυτοκίνητο, αφού μετά το κόστος αγοράς, το μεγαλύτερο έξοδο είναι η κατανάλωση καυσίμου ή ρεύματος (ανάλογα τον κινητήρα) και κατά επέκταση το πόσο εν τέλει στοιχίζει στον οδηγό. Για παράδειγμα, για ένα νέο μικρό SUV ή χάτσμπακ με κινητήρα αμιγώς βενζίνης ή mild hybrid, η κατανάλωση κατά μέσο όρο βρίσκεται στα 7 λτ./100 χλμ. Με τρέχουσα μέση τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,743 ευρώ/λτ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν λίγο πιο πάνω από 12 ευρώ, ενώ τα full hybrid με περίπου 5 λτ./100 χλμ. αγγίζουν τα 9 ευρώ/100 χλμ.

Συνεπώς τα 3 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα μοιάζουν να είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Παρόλα αυτά, είναι ένα απόλυτα εφικτό νούμερο. Όταν παράλληλα συνοδεύονται και με 5.000 ευρώ μείωση τιμής, τότε το συνολικό όφελος για τον πελάτη είναι πολύ μεγάλο. Το νέο Volvo EX30 προσφέρει αυτά και άλλα ακόμα προνόμια, αποτελώντας μια κορυφαία πρόταση αγοράς στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μικρών SUV. Με την επιδότηση Volvo από 5.000 ευρώ η οποία είναι ανεξάρτητη του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και ισχύει για συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων και για ταξινομήσεις έως 30.6.2025, η τιμή του πέφτει στις 34.172 ευρώ. Κοινώς βρίσκεται στα επίπεδα άλλων BEV B-SUV μη premium εταιρειών, ή μικρομεσαίων SUV συμβατικής τεχνολογίας.
Η συγκεκριμένη έκδοση τροφοδοτείται με κινητήρα ισχύος 272 ίππων και 343 Nm ροπής, ο οποίος σε μεικτές συνθήκες καταναλώνει 17,1 kWh/100 χλμ. Ενδεικτικά, το κόστος οικιακού ρεύματος για τον Ιούνιο του 2025 σε σταθερά τιμολόγια, κυμαίνεται στα 0,10 ευρώ/kWh. Εφόσον προσθέσουμε και τις υπόλοιπες χρεώσεις και διπλασιάσουμε το τελικό ποσό, το κόστος για κάθε 100 χιλιόμετρα βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 3 ευρώ. Ακόμα και με 0,30 ευρώ/kWh τα 100 χιλιόμετρα κοστίζουν μόλις 5 ευρώ. Ταυτόχρονα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ανά πάσα ώρα και στιγμή πολύ γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ.), ταχύτατες ρεπρίζ και διατήρηση ταχυτήτων αυτοκινητόδρομου στο… ρελαντί. Το βασικό EX30 με την μπαταρία των 51 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως 337 χλμ. σε μεικτές συνθήκες ή έως 441 χλμ. στην πόλη, όπου βοηθά πολύ η ανάκτηση ενέργειας και οι πιο χαμηλές ταχύτητες κίνησης. Για τη φόρτιση απαιτούνται 26 λεπτά από 10% έως 80% σε ταχυφορτιστή DC 150kW ή 6 ώρες από 0% έως 100% με wallbox σπιτιού AC 11kW.

Το Volvo EX30 με τον πολύ μοντέρνο σχεδιασμό του κόμπακτ διαστάσεων αμαξώματος των 4.233 χλστ. μήκους, 1.838 χλστ. πλάτους, 1.550 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.650 χλστ., διαθέτει ένα εξίσου πολύ σύγχρονο εσωτερικό μινιμάλ αισθητικής. Βασικό χαρακτηριστικό του αποτελεί η κεντρική οθόνη αφής τύπου tablet των 12,3 ιντσών, όπου ενσωματώνονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Η κατασκευή του στιβαρής συναρμογής εσωτερικού έχει γίνει σε ένα μεγάλο μέρος από μαλακά υλικά και από ανακυκλωμένα πλαστικά και υφάσματα. Οι χώροι καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ατόμων κανονικού αναστήματος, ενώ για τις αποσκευές το πορτ μπαγκάζ των 318 λίτρων με επιπλέον 61 λίτρα κάτω από το δάπεδο, συν άλλα 7 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.
Το αρχικό στην γκάμα ΕΧ30 Single Motor 272 hp 51 kWh με την τιμή προσφοράς των 34.172 ευρώ είναι και πλούσια εξοπλισμένο. Μεταξύ άλλων διαθέτει 7 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας και επιτήρησης τυφλών γωνιών, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση στάθμευσης πίσω, οθόνη πολυμέσων 12,4 ιντσών, Google Assistant, Google Maps και Google Play Store, Adaptive cruise control, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/55 R18 κ.λπ. Να σημειωθεί ακόμα ότι υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα, οπότε ο ενδιαφερόμενος βγαίνει κερδισμένος και από αυτό, γιατί μέσα σε λίγες μέρες από την παραγγελία θα έχει στα χέρια του το αυτοκίνητο.
















































