Από τους πιο βασικούς και τακτικούς ελέγχους που πρέπει να κάνει ο οδηγός στο αυτοκίνητό του, είναι εκείνος των πιέσεων των ελαστικών. Μια φορά το μήνα πρέπει να γίνεται ένα γρήγορο τσεκ, το οποίο δε διαρκεί παρά μόνο λίγα λεπτά σε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων. Παράλληλα με τις πιέσεις κάντε και έναν γρήγορο οπτικό έλεγχο για τυχόν απρόσμενες φθορές στο λάστιχο, όπως κοψίματα και σπασμένα λινά στα πλευρικά τοιχώματα.
Οι πιέσεις των ελαστικών δεν είναι ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα και πολλές φορές δεν ισχύει το «30» και για τα τέσσερα λάστιχα. Σε κάθε αυτοκίνητο υπάρχει ένα σχετικό ταμπελάκι όπου αναγράφονται οι πιέσεις των ελαστικών ανάλογα με τις διαστάσεις του και το φόρτωμα. Για παράδειγμα όταν μετακινηθούν σε ταξίδι πέντε επιβάτες, τότε αυξάνονται οι πιέσεις, ενώ ορισμένοι κατασκευαστές συστήνουν υψηλότερες πιέσεις από τις κανονικές για πιο οικολογική οδήγηση.
Καλό είναι οι μετρήσεις των πιέσεων να γίνονται όταν τα ελαστικά είναι κρύα, γιατί όταν ζεσταίνονται αυξάνεται και η πίεση του αέρα μέσα στο λάστιχο. Το ταμπελάκι με τις πιέσεις βρίσκεται συνήθως στην πόρτα του οδηγού ή στην τάπα του ρεζερβουάρ. Ακόμα και τα καινούργια αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με την ένδειξη απώλειας αέρα των ελαστικών δεν σημαίνει ότι γίνεται έλεγχος μόνο εάν ανάψει το λαμπάκι, γιατί τότε το λάστιχο θα έχει χάσει πολύ αέρα.
Οι αυξομειώσεις της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, το σκραρφάλωμα στα πεζοδρόμια και το πέρασμα του χρόνου έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της πίεσης των ελαστικών. Ελαστικά με μη προβλεπόμενη πίεση φθείρονται ανομοιόμορφα και φυσικά δεν έχουν την απαιτούμενη επαφή με το οδόστρωμα, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν φρενάρει σωστά και δεν έχει ασφαλή συμπεριφορά στο δρόμο.
Διαβάστε ακόμα:
Πως να ελέγξεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο μόνος σου