Το Citroen C3 είναι ένα άκρως επιτυχημένο μοντέλο εμπορικά. Το γνωρίσαμε πρώτη φορά το 2002 και από τότε μέχρι σήμερα οι συνολικές πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 3,5 εκατομμύρια μονάδες. Νούμερο που ξεπέρασε τις προσδοκίες των ιθυνόντων της Citroen, οι οποίοι φυσικά είχαν ένα πολύ δύσκολο έργο προκειμένου να αποφασίσουν πως θα πορευτούν στη νέα γενιά του μοντέλου. Το έργο τους όμως έγινε πιο εύκολο από το C4 Cactus, το οποίο τους έδωσε την απάντηση στο ερώτημα «πως θα είναι το νέο C3;». Και έτσι φτάσαμε σε αυτό το αποτέλεσμα, που βλέπουμε σήμερα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Αυτό είναι το πιο οικονομικό σε τιμή μοντέλο τον κινητήρα 1.2 PureTech 82 και τιμή από 12.740 ευρώ. Επίσης, διατίθενται με τον τούρμπο 1.2 PureTech 110 και τους πετρελαίου 1.6 BlueHDi 75 και 100.
C4 Cactus σε σμίκρυνση
Είναι ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή πως το νέο C3 είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν με τις επιλογές τους και για αυτό το λόγο τους δίνει και πολλές επιλογές εξατομίκευσης. Βλέπετε το νέο C3 εκτός από τη ιδιαίτερη σχεδίασή του, που παραπέμπει έντονα στο C4 Cactus, μπορεί να διατεθεί σε 36 διαφορετικές διχρωμίες, οροφής και αμαξώματος. Τα airbumps (τα μαλακά πλαστικά πλευρικά στις πόρτες) δεν είναι στάνταρ και έτσι αν δεν σας αρέσουν μπορείτε να μην τα επιλέξετε, ενώ το πίσω μέρος έχει στοιχεία από το DS3 (κυρίως στα φανάρια). Οι διαστάσεις του νέου C3 είναι ελαφρώς αυξημένες εκτός από το ύψος που έχει μειωθεί. Συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 3.996 χλστ. το πλάτος και το ύψος είναι στα 1.749 χλστ. και 1.474 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο στα 2.540 χλστ. (2.466 χλστ. το μεταξόνιο της δεύτερης γενιάς C3).
Εσωτερικό ευχάριστο στην όψη και ευρύχωρο
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου C3, η σχεδιαστική φιλοσοφία παραμένει ίδια με αυτή του αμαξώματος. Η αντιγραφή του C4 Cactus είναι εμφανής, μόνο που έχει διορθωθεί το θέμα με τους αεραγωγούς, που πλέον είναι ψηλά στο ταμπλό και όχι χαμηλά όπως είναι στο γαλλικό crossover. Εμφανισιακά, η εικόνα που σου δίνουν τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλή και παρόλο που η συναρμογή τους και το φινίρισμά τους σε πείθει, το ότι είναι σκληρά στο σύνολό τους σε αφήνει με ένα «γιατί»… Το ίδιο ισχύει και για την πρακτικότητα της καμπίνας η οποία έχει τα πάνω της και τα κάτω της. Στα συν φυσικά οι μεγάλες τσέπες στις πόρτες εμπρός και πίσω, οι θήκες μικροαντικειμένων και το ευρύχωρο ντουλαπάκι συνοδηγού. Στα πλην σίγουρα οι ποτηροθήκες με μικρή διάμετρο που δεν χωρούν μεγάλα ποτήρια καφέ και μπουκαλάκια νερού αλλά και η έλλειψη χειρολαβών οροφής. Εργονομικά, το νέο C3 ακολουθεί τη λύση της οθόνης αφής (από την έκδοση Feel και όχι τη βασική), στην οποία συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, από ηχοσύστημα και κλιματισμό μέχρι επικοινωνία με συνδεδεμένα κινητά τηλέφωνα και σύστημα πλοήγησης.
Από χώρους, το νέο Citroen C3 είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Μεγάλο ωφέλιμο ύψος για το κεφάλι των επιβατών, άφθονος χώρος για τα γόνατα του συνοδηγού, αλλά και αρκετός χώρος για τα γόνατα των πίσω και τους ώμους τους. Ο σχεδιασμός μάλιστα του πίσω καθίσματος, που είναι αρκετά επίπεδο, κάνει πιο εύκολη τη φιλοξενία τρίτου επιβάτη. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 300 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων (αναλογία 60:40) φτάνει τα 922 λίτρα. Ο χώρος είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος με μόνη παραφωνία το σκαλοπάτι στο δάπεδό του, που δημιουργείται από την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Οικονομικός και πρόθυμος ο βενζινοκινητήρας 1.2 λτ.
Το Citroen C3 της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. PureTech ο οποίος αποδίδει 82 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και 118 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. και σύμφωνα με τη γαλλική μάρκα χαρίζει 0-100 χλμ./ώρα σε 14,4 δλ. και τελική ταχύτητα 177 χλμ./ώρα. Πέραν από τους ψυχρούς αριθμούς όμως, στην πράξη το μοτέρ είναι πρόθυμο καθώς έχει καλή απόκριση στο βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού ακόμη και στις χαμηλές στροφές. Μάλιστα μέχρι και τις 3.500 σ.α.λ. είναι ζωηρό και κάνει το C3 σβέλτο. Πάνω από όλα όμως είναι οικονομικό. Η Citroen ανακοινώνει μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,6 λίτρα/100 χλμ. και στην πράξη αυτή η τιμή απέχει κατά 1,9 λίτρα/100 χλμ. καθώς εμείς κατά τη διάρκεια της συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο είχαμε μέση κατανάλωση στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Εκεί που θα μπορούσε να είναι καλύτερο το μοτέρ είναι στην ποιότητα λειτουργίας του, καθώς παρουσιάζει κάποιους κραδασμούς όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση αλλά και όταν οι στροφές του ανεβαίνουν.
Άνετο και ευκολοδήγητο
Δε χρειάζεται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα με το νέο Citroen C3 για να καταλάβεις πως οι Γάλλοι μηχανικοί έδωσαν προτεραιότητα στην άνεση όταν ρύθμιζαν την ανάρτηση. Η απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου είναι παραπάνω από καλή και χτυπάει κορυφή στην κατηγορία, ενώ και η ποιότητα κύλισης είναι στο άνω μέρος της κατηγορίας. Το τίμημα όμως είναι η ενδοτικότητά της ανάρτησης, καθώς επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα, που μπορεί να μην επηρεάζουν το πολύ καλό κράτημα, σίγουρα όμως θέτουν τα όρια στον οδηγό. Στην εθνική οδό το αυτοκίνητο προσδίδει σιγουριά στον οδηγό του, ενώ οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την προσεγμένη ηχομόνωση. Το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλά κλιμακωμένο (130 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα στις 3.700 σ.α.λ.) δεν διακρίνεται όμως για την αίσθηση του επιλογέα του κατά τις αλλαγές, αφού οι διαδρομές είναι σχετικά μεγάλες και το κούμπωμα των σχέσεων δεν είναι αβίαστο (το γράφουμε με επιφύλαξη καθώς το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας είχε μόλις 2 χλμ. όταν το παραλάβαμε). Τα φρένα του C3 είναι ισχυρά και το πεντάλ τους προοδευτικό. Το τιμόνι είναι καλό σε απόκριση και κόβει αρκετά, χαρίζοντας κύκλο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων στα 10,7 μέτρα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, χάρη στο μαλακό κάθισμα, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι σε πολύ καλό επίπεδο και δεν θα προβληματίσει τον οδηγό ακόμη και σε δύσκολες μανούβρες.
(+) Άνεση ανάρτησης, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα
(-) Κραδασμοί κινητήρα, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, απουσία οθόνης αφής από τη βασική έκδοση