H VW ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανέλαβε δράση στα δρώμενα της ηλεκτροκίνησης, διαβλέποντας πως μελλοντικά αυτή θα είναι η φιλοσοφία που θα διέπει τις κινητήριες μονάδες των αυτοκινήτων. Μια τεχνοτροπία που αποτέλεσε το επόμενο βήμα, στα μεθεόρτια των βενζινοκινητήρων TSI και των ντίζελ TDI, οι οποίοι εξακολουθούν να συνθέτουν την εμπορική ραχοκοκαλιά του γερμανικού κολοσσού.
Στη φετινή Tech Day, η Volkswagen Group Technology μάς έδωσε μια ιδέα για τις επερχόμενες καινοτομίες των EV της στους τομείς των μπαταριών, της φόρτισης και των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων. Η μεγαλύτερη προσοχή δόθηκε στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του μέλλοντος, για την ανάπτυξη του οποίου η «ΦαουΒε» θα εξελίσσει η ίδια όλα τα βασικά στοιχεία, όπως μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες. Πέρα από αυτά, η VGT θα αναπτύσσει in house και τους παλμικούς μετατροπείς, αλλά και τα συστήματα θερμικής διαχείρισης (αντλίες θερμότητας κλπ), με απώτερο σκοπό την αύξηση της αποδοτικότητας και τη μείωση του κόστους. Μια βελτίωση στην απόδοση που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Γερμανών, τοποθετείται στο 20%.
Ο μετατροπέας παλμών είναι ο εγκέφαλος του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης, όντας σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την απόδοση και την κατανάλωση. Για τον πρώτο παλμικό μετατροπέα που θα σχεδιαστεί από τη Volkswagen, οι προγραμματιστές αυτών των βασικών εξαρτημάτων επανασχεδίασαν το υλικό και το λογισμικό από την αρχή. Χάρη στην αρθρωτή αρχιτεκτονική της πλατφόρμας MEB, μπορεί να εφαρμοστεί σε οτιδήποτε: από βασικά μοντέλα και SUVs έως σπορ αυτοκίνητα, με ισχύ άνω των 500 kW (680 ίπποι). Η τεχνολογία αυτή τη στιγμή αναπτύσσεται για χρήση σε ευρεία παραγωγή, με το ντεμπούτο της να αναμένεται στην επόμενη γενιά του πατώματος MEB.
Όσον αφορά τα συστήματα θερμικής διαχείρισης, η VW εργάζεται σε εντελώς νέες λύσεις. Ενώ σήμερα χρησιμοποιείται ένας μεγάλος αριθμός μεμονωμένων μονάδων και μακριών σωληνώσεων, στο μέλλον θα αντικατασταθούν με μια εξαιρετικά συμπαγή, ενσωματωμένη θερμική κατασκευή. Η μονάδα αυτή θα ελέγχει ολόκληρο το σύστημα κλιματισμού, συμπεριλαμβανομένου εκείνου για τη μπαταρία, βελτιώνοντας τόσο την αυτονομία όσο και τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Η τεχνολογία της VW θα είναι επίσης σημαντικά ελαφρύτερη, πιο στιβαρή και με καλύτερο δείκτη απόδοσης από τις τρέχουσες αντλίες θερμότητας, ανεβάζοντας επίπεδο το σύνολο του συστήματος κίνησης.
Ο Oliver Blume, CEO του VW Group, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ο Όμιλος Volkswagen και οι μάρκες του αντιπροσωπεύουν προϊόντα και τεχνολογίες πρώτης κατηγορίας. Χάρη στο μέγεθος και το εύρος του Ομίλου, καθώς και στην εσωτερική μας τεχνογνωσία, μπορούμε να αξιοποιήσουμε τεράστιες οικονομίες κλίμακας. Αυτό ωφελεί τους πελάτες μας και κάνει τα αυτοκίνητά μας ακόμα καλύτερα».