Την ώρα που άπαντες στην αυτοκίνηση κοιτάνε την επόμενη, ηλεκτρική, μέρα και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σχεδόν διώκονται, έρχεται ένα επαναστατικό περιστροφικό μοτέρ να δώσει ελπίδα στο σύνολο των θερμικών!
Η Astron Aerospace είναι μια αμερικανική εταιρία αεροναυπηγικής, που ειδικεύεται στη δημιουργία νέων τεχνολογιών και πατεντών. Η πιο πρόσφατη, που αφορά το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ο Omega 1. Ένας καινοτόμος περιστροφικός κινητήρας, που υπόσχεται όλες τις αρετές ενός Wankel δίχως τις διαχρονικές «ασθένειές» του. Ο Omega 1 διαθέτει δυο ζεύγη ρότορες, κάθε ένα επιφορτισμένο με δυο κύκλους λειτουργίας: το ένα ζευγάρι αναλαμβάνει το στάδιο της εισαγωγής και της συμπίεσης, ενώ το άλλο φροντίζει για την καύση και την εξαγωγή. Ένας προθάλαμος διαχωρίζει τον κρύο αέρα εισαγωγής από τα ζεστά καυσαέρια, εξαλείφοντας το πρόβλημα της επικάλυψης καυσαερίων που ταλαιπωρεί τους Wankel, επιτρέποντας τη βέλτιστη πλήρωση των δυο θαλάμων καύσης.
Το άλλο χρόνιο ζήτημα των κλασικών περιστροφικών κινητήρων, είναι η απώλεια συμπίεσης. Ο Omega 1 το καταργεί και αυτό, καθώς οι ρότορες δεν διαθέτουν λεπίδες και δεν εξαρτώνται από θυρίδες, οπότε δεν κινδυνεύει από φθορά στεγανοποίησης. Αυτή η καίρια διαφορά Omega 1 με Wankel σβήνει τη μεγαλύτερη μουτζούρα του δεύτερου, που δεν είναι άλλη από την κατανάλωση λαδιού και καυσίμου. Λόγω λιγότερων κινουμένων μερών και διαφορετικής φιλοσοφίας, το μοτέρ της Astron Aerospace απαιτεί ελάχιστη ποσότητα λιπαντικού. Επίσης, σε αντίθεση με έναν Wankel, εδώ υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης στα φανάρια, το ρολάρισμα σε κατηφόρες ή εθνική οδό, μειώνοντας περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Οι ρότορες συνδέονται με γρανάζια συγχρονισμού και περιστρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση με την ίδια ταχύτητα. Η Astron Aerospace υποστηρίζει πως ο Omega 1 είναι ο πρώτος ενεργός γραμμικός κινητήρας μεταφοράς ισχύος στον κόσμο, με την πίεση να ξεκινά από τα 14 bar και να ξεπερνά κατά περίσταση μέχρι τα 20, τη στιγμή που ένας συμβατικός εμβολοφόρος δεν ξεπερνά τα 1,5 bar! To βάρος της όλης κατασκευής δεν ξεπερνά τα 16 κιλά, σταματώντας τη ζυγαριά στην ασυναγώνιστη ένδειξη των 15,9 κιλών! Η απόδοση φτάνει τους 160 ίππους και τα 230 Nm, με μια δυνατότητα περιστροφής που ανέρχεται στις 25.000 σ.α.λ.! Παρόλα αυτά, το ρελαντί διατηρείται στα καθόλα φυσιολογικά επίπεδα των 1.000 σ.α.λ.
Ο σχεδιασμός του Omega 1 επιτρέπει την τοποθέτηση πολλών κινητήρων σε σειρά, αυξάνοντας κατά το δοκούν την απόδοση. Οι Αμερικανοί υποστηρίζουν ότι έχουν ήδη κατασκευάσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο, του οποίου τα διαστήματα συντήρησης τοποθετούνται στις 100.000 ώρες λειτουργίας.