Το νέο σύστημα που «σβήνει» τις λακκούβες

  • gm-safety-systems
  • gm-road-deterioration-patent-filing
  • gm-road-deterioration-patent-filing (1)
  • gm-road-deterioration-patent-filing (3)
  • gm-road-deterioration-patent-filing (2)
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/gm-safety-systems.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/gm-road-deterioration-patent-filing.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/gm-road-deterioration-patent-filing-1.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/gm-road-deterioration-patent-filing-3.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/gm-road-deterioration-patent-filing-2.jpg

Όποιος ζει και οδηγεί στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην γνωρίζει πως μια από τις συνηθέστερες «καρμανιόλες» των δρόμων είναι οι λακκούβες. Αυτά τα κενά στο οδόστρωμα, που έχουν την τάση να μεγαλώνουν υπό κανονικές συνθήκες και να καλύπτονται με χαλίκι ή άλλα πρόχειρα μέσα όταν ζυγώνουν δημοτικές εκλογές. Όλοι ξέρουμε τα προφανή προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει μια «βουτιά» του αυτοκινήτου σε λακκούβα: ξεκινάνε από γρατζουνιές στις ζάντες και μπορούν να φτάσουν μέχρι σε σπάσιμο αμορτισέρ, μουαγέ ή ακρόμπαρου. Τέλος σε όλα αυτά, θέλει να βάλει η νέα τεχνολογία της General Motors.

Η αμερικανική φίρμα κατοχύρωσε στο αρμόδιο Γραφείο Ευρεσιτεχνιών μια πατέντα, η οποία αποσκοπεί στην ανίχνευση και καταγραφή ανωμαλιών επί οδοστρώματος, και κατόπιν την ενημέρωση των οδηγών σχετικά με αυτές. Σύμφωνα με την περιγραφή του συστήματος, ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες παρακολουθούν και αναλύουν διαρκώς δεδομένα από τη συμπεριφορά των αμορτισέρ, τις δυνάμεις που ασκούνται σε αυτά και τους τροχούς, μαζί με το σασί, τη γωνιακή ταχύτητα των τελευταίων και το ρυθμό περιστροφής. Βάσει των παραπάνω, συν το οπτικό/ακτινικό σκανάρισμα του δρόμου από κάμερες/ραντάρ, η τεχνολογία της GM αναγνωρίζει πού υπάρχουν λακκούβες ή σαμάρια και πόσο έντονες/α είναι. Στη συνέχεια ανεβάζει τα αποτελέσματα στο cloud, προκειμένου να γίνουν διαθέσιμα σε όλα τα οχήματα που συνδέονται.

Με αυτό τον τρόπο, άπαντες ενημερώνονται σχετικά με την κατάσταση των δρόμων και μπορούν είτε να είναι προετοιμασμένοι, ρυθμίζοντας αναλόγως την ταχύτητα διέλευσης, είτε να αποφύγουν εντελώς τη χρήση της εκάστοτε «σκαμμένης» διαδρομής. Εφόσον μπαίνουν το GPS και η τηλεματική στην εξίσωση, για να καταγραφούν οι επίμαχες οδικές αρτηρίες, το -προς το παρόν αβάπτιστο- σύστημα της GM μπορεί να προτείνει εναλλακτικές οδούς, οι οποίες δεν θα δοκιμάσουν την ακεραιότητα ελαστικών/αναρτήσεων/ζαντών κλπ. Η χρήση του σε αυτοκίνητα παραγωγής είναι άγνωστο πότε θα γίνει, καθότι αυτή τη στιγμή δεν ανακοινώνονται λεπτομέρειες ούτε για το πιλοτικό στάδιο δοκιμών.

Get it on Google Play Download on the App Store