Τα φλας δεν είναι απλά ένα βασικό στοιχείο των φωτιστικών σωμάτων, άρα κατ’ επέκταση και της σχεδίασης των αυτοκινήτων. Πρόκειται για καίριο στοιχείο της οδικής ασφάλειας, καθώς δηλώνει την πρόθεση για αλλαγή πορείας και προειδοποιεί τους υπόλοιπους σχετικά – όταν, φυσικά, χρησιμοποιείται. Η σύγχρονη τεχνολογία των LED έχει αλλάξει το μοτίβο, λανσάροντας διάφορα σχέδια στη λειτουργία των δεικτών πορείας. Πλέον δεν έχουμε μόνο το κλασικό «άναψε-σβήσε», αλλά και νέες εικόνες όπως η σταδιακή κατά μήκος ενεργοποίηση των λαμπτήρων, που βλέπουμε για παράδειγμα στα Audi. Η Mazda καταθέτει τη δική της πρόταση τώρα, κυριολεκτικά στους χτύπους της καρδιάς.
Η ιαπωνική εταιρία λανσάρει στο ανανεωμένο CX-30 έναν νέο τύπο φλας, που αναβοσβήνει στο ρυθμό που χτυπάει κατά μέσο όρο η καρδιά. To «ντουκ-ντουκ» δηλαδή, σε μορφή σινιάλου. Όπως δηλώνει ο εμπνευστής των νέων φλας και επικεφαλής φωτιστικών σωμάτων, Atsushi Yoshida, η ιδέα προήλθε από την ανάγκη εξανθρωπισμού μιας απρόσωπης εφαρμογής: «Το φλας θα πρέπει να κεντρίζει την προσοχή των άλλων οδηγών και των πεζών, επικοινωνώντας παράλληλα την πρόθεση του οδηγού που το χρησιμοποιεί για τις προθέσεις του. Ελπίζω ότι η προσομοίωση του χτύπου της καρδιάς, μέσα από το πώς το φως εμφανίζεται ξαφνικά και σταδιακά σβήνει, θα μειώσει την ένταση των οδηγών και θα δημιουργήσει αισθήματα ηρεμίας και ασφάλειας».
Προκειμένου να πάρει τον σωστό ρυθμό, ο Yoshida αναφέρει ότι μελέτησε καρδιογραφήματα, παρακολουθώντας τις κυματομορφές που δημιουργούνται από τον καρδιακό παλμό. Και ενώ μπορεί να φαίνεται σαν μια αρκετά απλή ιδέα για να εφαρμοστεί, το «καρδιακό» φλας αποδείχθηκε πολύ δύσκολο στη δημιουργία. Ο Ιάπωνας δεν κρύβει ότι αυτός και η ομάδα του χρειάστηκαν 2 χρόνια για να το καταστήσουν έτοιμο προς παραγωγή, χάνοντας την αρχική προθεσμία που το ήθελε για το Mazda 3.
«Μια μεγάλη αποτυχία σημειώθηκε όταν ακυρώθηκε η πρώτη προγραμματισμένη εγκατάστασή του στο Mazda3, επειδή το φως έσβηνε ασυνεπώς», είπε ο Yoshida. «Ωστόσο, σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Mazda και τον προμηθευτή μας, την Stanley Electric., ρυθμίσαμε επανειλημμένα τη λυχνία σήματος σε ακρίβεια 0,01 του δευτερολέπτου, λύσαμε το πρόβλημα και το εγκαταστήσαμε με επιτυχία». Τώρα, ο Ιάπωνας ελπίζει ότι τα «Dimming Turn Signals» θα δείξουν στο κοινό την προσοχή που δίνει η φίρμα από τη Χιροσίμα, σε κάθε λεπτομέρεια.