Η εντελώς νέα, τέταρτης γενιάς Fabia, αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την Skoda, καθώς δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την προγενέστερη, ενώ είναι πλήρως αναβαθμισμένη και έχει έρθει πιο κοντά όσο ποτέ άλλοτε στα μικρομεσαία χάτσμπακ.
Για πρώτη φορά περνάει για πρώτη φορά το άτυπο όριο των 4 μέτρων και πλέον φτάνει σε μήκος τα 4.108 χλστ., ενώ σε συνδυασμό με το πλατύ αμάξωμα των 1.780 χλστ. και το μακρύ μεταξόνιο των 2.564 χλστ., προσφέρει ακόμα περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (380 λίτρα). Το καλοσμιλεμένο και αιχμηρό αμάξωμα της νέας Fabia, εκτός από το ότι είναι πιο μοντέρνο από πριν, διαθέτει και πάρα πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή. Το νούμερο cd = 0,28 (έναντι 0,32 η προηγούμενη Fabia) αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία και είναι χαμηλότερο από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο. Η Skoda έκανε πάνω από 3.000 αεροδυναμικές δοκιμές, το 80% μέσω προσομοιώσεων CFD (Computational Fluid Dynamics) σε υπερυπολογιστή. Όπως αναφέρει ο Vít Hubáček, υπεύθυνος για την αεροδυναμική της Fabia, ένας συνηθισμένος υπολογιστής θα χρειαζόταν περισσότερα από 2.000 χρόνια για να εκτελέσει την ίδια δουλειά!
Το τμήμα αεροδυναμικής της Skoda δούλεψε δεκάδες χιλιάδες ώρες σε διάστημα περίπου τρεισήμισι ετών για να πετύχει το χαμηλό αυτό αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίος μόνο οφέλη προσφέρει σε πολλούς τομείς. Ενδεικτικό της σημασίας που έχει η αεροδυναμική, είναι το γεγονός ότι πριν από είκοσι χρόνια η Skoda είχε τρεις ειδικούς αεροδυναμικής για όλα τα μοντέλα της μάρκας, ενώ τώρα τρεις είναι μόνο για την Fabia.
Ένας σημαντικός παράγοντας που μειώνει την κατανάλωση κατά 0,2 λτ./100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 κατά 5 γρ./χλμ. στα 120 χλμ./ώρα (ταχύτητα ταξιδιού) είναι τα ενεργά πτερύγια στον κεντρικό αεραγωγό του εμπρός προφυλακτήρα). Αυτά ανοίγουν ή κλείνουν αυτομάτως, ανάλογα με τις ανάγκες ψύξης του κινητήρα. Επιπλέον οι αεροκουρτίνες δίπλα από τους προβολείς ομίχλης φροντίζουν ώστε να κατευθύνουν ελεγχόμενα τον αέρα πέρα από τα πλαϊνά πάνελ του αμαξώματος και στους θόλους των τροχών. Η ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο έχει πλέον βελτιστοποιηθεί με την προσθήκη δώδεκα πάνελ στο δάπεδο (αντί για τρία πριν), τα οποία συνδυάζονται με τη μακριά πίσω αεροτομή και τα πλευρικά πτερύγια, έτσι ώστε να μειώσουν τις αναταράξεις στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Πρόσθετα, το σχήμα των καθρεπτών κατευθύνει τον αέρα κατευθείαν στα άκρα των πίσω φώτων, ενώ ειδικά πλαστικά ένθετα στις ζάντες αλουμινίου τις έχουν κάνει πιο αεροδυναμικές.
Η νέα Skoda Fabia αναμένεται να λανσαριστεί στην Ελλάδα προς τα τέλη του έτους.