Η Mercedes ανακοίνωσε πως εξελίσσει ένα νέο ηλεκτρικό τούρμπο για την επόμενη γενιά των AMG, τεχνολογία που θα κάνει πρεμιέρα σε αυτοκίνητο παραγωγής για το τμήμα ειδικών αποστολών του «Αστεριού».
Ο ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής εξελίσσεται σε συνεργασία με την πασίγνωστη Garrett και αντλεί έμπνευση από τα αντίστοιχα της Formula 1, συνδυάζοντας την αμεσότητα ενός μικρού τούρμπο με την υπερπλήρωση ενός μεγάλου. Ένας ηλεκτροκινητήρας μεγέθους 4 εκατοστών βρίσκεται ενσωματωμένος στον άξονα του συμπιεστή και παίρνει ενέργεια από ένα σύστημα 48 Volt. Όταν δεν υπάρχει επαρκής ροή καυσαερίων (στις χαμηλές στροφές, δηλαδή), ο ηλεκτροκινητήρας περιστρέφει τον άξονα δίνοντάς του ώθηση μέχρι να αναλάβουν τα καυσαέρια. Η λειτουργία του, θα λέγαμε πως προσομοιώνει αυτή των σειριακών τούρμπο, όπου το μικρό λειτουργεί στις χαμηλές στροφές και στη συνέχεια δίνει τη θέση του στο μεγάλο.
Στην προκειμένη, βέβαια, τα εξαρτήματα και οι απώλειες είναι ασύγκριτα λιγότερες, εξασφαλίζοντας σε συνδυασμό με τη φιλοσοφία λειτουργίας εξαιρετική απόκριση, εξάλειψη του turbo lag και χαμηλή κατανάλωση. Το ηλεκτρικό τούρμπο της AMG φτάνει μέχρι και τις 170.000 σ.α.λ. επιτρέποντας υψηλή ροή του αέρα, ενώ συνδέεται με το σύστημα ψύξης του κινητήρα για να διατηρεί ιδανική θερμοκρασία.
Διαβάστε επίσης: Νέα Mercedes-AMG E 63 για ασφάλτινες πτήσεις
Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Mercedes-AMG, Tobias Moers, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε ξεκαθαρίσει τους στόχους μας για ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον. Για να τους πετύχουμε, βασιζόμαστε σε καινοτόμα εξαρτήματα. Με αυτή την κίνηση, υποστηρίζουμε στρατηγικά την τεχνολογία μας και την προσαρμόζουμε στις δικές μας απαιτήσεις από πλευράς απόδοσης. Το πρώτο βήμα περιλαμβάνει το ηλεκτρικό τούρμπο. Μια τεχνολογία που μεταφέρεται στο δρόμο κατευθείαν από την Formula 1 και μας προσφέρει δυνατότητες, που μέχρι στιγμής ήταν αδύνατο να επιτευχθούν σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες».
Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει μια Brabus 800 – Mercedes-AMG GT 63;
Προς το παρόν, οι Γερμανοί δεν αποκαλύπτουν ποιο μοντέλο τους θα σπάσει το ηλεκτρικό «ρόδι». Οι πιθανότητες είναι με το μέρος της επερχόμενης plug-in υβριδικής έκδοσης της AMG-GT 4Door.