Σε επενδυτικό οίστρο βρίσκεται τον τελευταίο καιρό ο όμιλος Stellantis. Μετά την επένδυση ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ημιαγωγούς, θέτει ως βασική προτεραιότητα το νέο σχεδιασμό μπαταριών. Ύστερα από τέσσερα χρόνια σχεδίασης και προσομοίωσης, μια ομάδα 25 ατόμων αποτελούμενη από το Γαλλικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας CNRS (French National Centre for Scientific Research), τη Stellantis και τους μηχανικούς και ερευνητές της εταιρείας Saft, παρουσίασαν μια καινοτόμο μπαταρία που ενσωματώνει τις λειτουργίες του μετατροπέα και της φόρτισης. Η τεχνολογία αυτή είναι πιο αποδοτική, ενισχύει την αυτονομία της μπαταρίας του ηλεκτρικού οχήματος, είναι πιο αξιόπιστη και λιγότερο δαπανηρή. Επιπλέον εξασφαλίζει περισσότερο χώρο στο όχημα.
Το συλλογικό ερευνητικό έργο είναι γνωστό ως Intelligent Battery Integrated System (IBIS). Μια συσκευή επίδειξης, η οποία λειτουργεί από το καλοκαίρι του 2022, αποτελεί αντικείμενο πολυάριθμων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και σηματοδοτεί μια σημαντική καινοτομία από τα συστήματα μετατροπής ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούνται τώρα. Με το IBIS, οι ηλεκτρικές πλακέτες μετατροπής που εκτελούν τις λειτουργίες μετατροπέα ισχύος και φορτιστή τοποθετούνται όσο το δυνατόν πιο κοντά στις κυψέλες της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου επιτρέπει την παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος για έναν ηλεκτροκινητήρα απευθείας από την μπαταρία. Με τη βοήθεια του IBIS θα μειωθεί το βάρος και το κόστος του οχήματος (σημαντικά μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων).
Οι εταίροι του IBIS επικεντρώνονται τώρα στην κατασκευή ενός πλήρως λειτουργικού πρωτότυπου οχήματος που θα δοκιμαστεί σε εργαστήρια, σε πίστες δοκιμών της Stellantis και σε ανοιχτούς δρόμους. Στόχος είναι αυτή η νέα τεχνολογία να εφαρμοστεί σε στα οχήματα της Stellantis πριν από το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Στον τομέα της αποθήκευσης σταθερής ενέργειας και της ενσωμάτωσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ο συνεργάτης του έργου Saft θα μπορεί να προσφέρει εγκαταστάσεις με βελτιωμένη διαθεσιμότητα μπαταριών, βελτιστοποιημένη χρήση της εγκατεστημένης ενέργειας και μικρότερο αποτύπωμα. Η εγγενής αρχιτεκτονική της μπαταρίας IBIS θα απλοποιήσει τη συντήρηση και την αναβάθμιση της εγκατάστασης και θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της τοποθεσίας.
Ο Ned Curic, επικεφελής του τμήματος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας εξέφρασε την άποψη ότι η τελευταία καινοτομία της Stellantis, η οποία παρέχει εύκολη, χρήσιμη και προηγμένη τεχνολογία για όλους, βασίστηκε στις πραγματικές ανάγκες των αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων, που δεν είναι άλλες από την αυτονομία, την ευρυχωρία και την προσιτή τιμή. Αυτό που επίσης επιτυγχάνεται είναι η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, συμβάλλοντας στην ακόμα καλύτερη απόδοση του συστήματος.