Η Toyota παρουσιάζει μια καινοτόμο μέθοδο στις βαφές αυτοκινήτων, που υπόσχεται κορυφαία καλυπτικότητα και μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Ο κολοσσός από την Ιαπωνία λανσάρει ένα νέο τύπο ηλεκτροστατικής βαφής αμαξώματος, τεχνολογία που αποτελεί παγκόσμια πρώτη για το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς ψεκαστήρες, που χρησιμοποιούν τη δύναμη του αέρα για να διαχέουν τα σωματίδια της βαφής, η νέα μέθοδος χρησιμοποιεί τον ηλεκτρισμό για να επικαλύπτει τις επιφάνειες. Η δομική διαφορά των δυο τεχνικών, έγκειται στην αποτελεσματικότητα επικάθησης των μορίων της βαφής.
Δείτε ακόμα: Το μοτέρ-«ναπάλμ» των 304 ίππων ανά λίτρο! (+video)
Οι συμβατικοί εγχυτήρες, κάνουν αυτό ακριβώς: εγχύουν το χρώμα. Τα σωματίδια ψεκάζονται μέσα από ένα ακροφύσιο με άτακτο τρόπο, με τη διασπορά να αναλαμβάνει την επικάθισή τους στα πάνελ. Πολλά εξ αυτών, λόγω της δύναμης του αέρα που χρησιμοποιείται, εξοστρακίζονται πάνω στο αμάξωμα και πάνε χαμένα, απαιτώντας τη χρησιμοποίηση περισσότερου υλικού για να «πιάσει». Κάτι που οδηγεί τόσο σε αύξηση του κόστους, όσο και σε περισσότερες εκπομπές ρύπων, ενώ απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στο βαφείο ώστε να υπάρχει ομοιομορφία στο τελικό αποτέλεσμα.
Με τη νέα ηλεκτροστατική μέθοδο, τα σωματίδια πρακτικά εκπέμπονται μέσω μιας περιστρεφόμενης κεφαλής 600 οπών εν είδει ακροφυσίου. Ο στατικός ηλεκτρισμός διατηρεί σταθερή την πορεία τους, ουσιαστικά στέλνοντάς τα συστημένα στα πάνελ μέσω της φυγόκεντρου. Για να το οπτικοποιήσετε καλύτερα, φανταστείτε τη διαφορά στον ψεκασμό νερού όταν αλλάζετε τις ρυθμίσεις στο «πιστόλι». Η βαφή, δηλαδή, πρακτικά εκτοξεύεται από το ακροφύσιο και κολλάει στην επιφάνεια μέσω του ηλεκτρισμού, αντί να αφήνεται να «κάτσει» μόνη της μετά τον ψεκασμό της παραδοσιακής μεθόδου.
Επειδή, δε, οι επιφάνειες που πρέπει να καλυφθούν με χρώμα είναι ανομοιόμορφες (καμπύλες, γωνίες, αυξομειώσεις σε αποστάσεις κλπ στο αμάξωμα), υπάρχει ηλεκτρονικός έλεγχος που διατηρεί σταθερή απόσταση 10 εκατοστών μεταξύ ακροφυσίου και πάνελ, αυξομειώνοντας παράλληλα την τάση του ρεύματος ώστε να προσαρμόζεται στο εκάστοτε σημείο επαφής.
Διαβάστε επίσης: H Toyota πιο «καθαρή» μάρκα στην Ευρώπη
Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, καθώς η Toyota δηλώνει πως η καλυπτικότητα (το ποσοστό της βαφής που αξιοποιείται) φτάνει το 95%! Με τον παραδοσιακό τρόπο, κυμαίνεται μεταξύ 60 και 70%. Εν ολίγοις, το 30-40% του χρώματος πάει χαμένο. Με την ηλεκτροστατική μέθοδο, μόλις το 5%!
Κατά συνέπεια, μειώνεται η διάρκεια του κύκλου εργασιών στο φανοποιείο και η δαπάνη ενέργειας, οδηγώντας σε λιγότερες εκπομπές CO2 κατά 7%.