Η Toyota είναι μια από τις λίγες εταιρίες που κοιτάνε την υδρογονοκίνητη εναλλακτική στους ηλεκτροκινητήρες, έχοντας ήδη παρουσιάσει λειτουργικότατα πρωτότυπα των Corolla και GR Yaris, ενώ διαθέτει και το Mirai. Οι Ιάπωνες εξετάζουν ως εναλλακτικό καύσιμο το H2 σε ολόκληρη τη γκάμα τους, κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να κοιτάξουν και το Hilux. Η Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) ενσκήπτει στο ζήτημα, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση από τη βρετανική κυβέρνηση μέσω του Advanced Propulsion Centre (APC) για την εξέλιξη του ανάλογου πρωτοτύπου.
Το APC διαδραματίζει θεμελιώδη ρόλο στο τοπίο της αυτοκίνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, προσφέροντας μοναδικές ευκαιρίες για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ της βιομηχανίας και των μελλοντικών τεχνολογικών απαιτήσεων. Αυτή η χρηματοδότηση υποστηρίζει συγκεκριμένα τα προχωρημένα στάδια Έρευνας και Εξέλιξης, που μετατρέπουν μια ιδέα σε πρωτότυπο όχημα. Η κοινοπραξία, με επικεφαλής την TMUK θα λάβει χρηματοδότηση για να καλύψει την ανάπτυξη ενός Hilux με κυψέλες καυσίμου. Σε συνεργασία με εξειδικευμένους εταίρους βρετανικής έδρας, όπως οι Ricardo, ETL, D2H και Thatcham Research, στόχος του έργου είναι να υιοθετήσει εξαρτήματα κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς Toyota (όπως χρησιμοποιούνται στο τελευταίο Toyota Mirai) για τη μετατροπή ενός Hilux σε ηλεκτρικό όχημα κυψελών καυσίμου.
Η Toyota Ηνωμένου Βασιλείου ηγείται του έργου, ωστόσο μια ομάδα από το R&D τμήμα της Toyota Motor Europe (TME) θα παρέχει εξειδικευμένη τεχνική υποστήριξη για να επιτρέψει στις ομάδες που εδρεύουν εκεί, προκειμένου να δημιουργήσουν τη δική τους τεχνογνωσία και αυτάρκεια για να αναπτύξουν τις δυνατότητες του συστήματος μετάδοσης κίνησης υδρογόνου επόμενης γενιάς. Για περισσότερα από 20 χρόνια, εξάλλου, η ιαπωνική εταιρία προωθεί μια προσέγγιση πολλαπλών εναλλακτικών για την επίτευξη ουδέτερου αποτυπώματος άνθρακα, προσφέροντας μια γκάμα οχημάτων που περιλαμβάνει όλες τις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού: Hybrid Electric, Plug-in Hybrid Electric, Battery Electric και Fuel Cell Electric. Η ανάπτυξη ενός επιτυχημένου τομέα μεταφοράς υδρογόνου αποτελεί ουσιαστικό δομικό στοιχείο προς αυτόν τον στόχο. Στο πλαίσιο της προσφοράς, τα αρχικά πρωτότυπα οχήματα θα παραχθούν στο εργοτάξιο της TMUK στο Μπέρναστον, εντός του 2023. Εφόσον τα αποτελέσματα των δοκιμών αποδειχθούν επιτυχημένα, το υδρογονοκίνητο Hilux θα μπει σε περιορισμένη παραγωγή.
«Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μια από τις βασικές αγορές για τα pick-up μοντέλα και μια σημαντική αγορά για την Toyota. Αυτή η χρηματοδότηση αντιπροσωπεύει μια τεράστια ευκαιρία για την ανάπτυξη μιας λύσης μηδενικών εκπομπών σε ένα κρίσιμο τμήμα της αγοράς. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για τη χρηματοδότηση που θα επιτρέψει στην κοινοπραξία να διερευνήσει την ανάπτυξη ενός συστήματος κίνησης με κυψέλες καυσίμου για το Toyota Hilux, υποστηρίζοντας τη φιλοδοξία μας για ουδετερότητα άνθρακα» δήλωσε ο Matt Harrison, CEO της TTE.