Η Stellantis δίνει τη λύση στο άγχος της φόρτισης

Ο μεγαλύτερος σκόπελος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία και η φόρτιση. Κυρίως η δεύτερη, καθώς αρκετά EVs εμφανίζουν πια σεβαστές δυνατότητες μετακινήσεων μεταξύ των φορτίσεων. Το κυρίως πρόβλημα επικεντρώνεται στο τί συμβαίνει όταν χρειαστεί γέμισμα η μπαταρία, καθώς το ρεύμα δεν είναι υγρό καύσιμο. Τα ηλεκτρικά θέλουν υπομονή, εκτός κι αν οδηγείς το Fiat 500e στο Κιάρι.

Εκεί, στην περιοχή της Μπρέσια, εδρεύει το προηγμένο κέντρο δοκιμών «Arena del Futuro» της Stellantis, που χρησιμοποιεί επαγωγική φόρτιση και μας δείχνει πώς θα μπορούσε να διαμορφωθεί το τοπίο των ηλεκτρικών μεταφορών στα προσεχή χρόνια. Η «Αρένα του Μέλλοντος» είναι μια πίστα δοκιμών δίπλα στον αυτοκινητόδρομο A35, που αξιοποιεί την επαγωγική φόρτιση για την κίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Κάτω από το οδόστρωμα βρίσκονται καλωδιώσεις και πηνία που τροφοδοτούν διαρκώς με συνεχές ρεύμα ισχύος 1 MW τα οχήματα επί του οδοστρώματος, δίχως εκείνα να σπαταλούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας. Από πλευράς τους το μόνο που χρειάζεται είναι o κατάλληλος δέκτης, για να μπορούν να λαμβάνουν απρόσκοπτα το ηλεκτρικό φορτίο.

 

Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στην μήκους 1.050 μέτρων διαδρομή απέδειξαν ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, όπως το FIAT 500e, μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (90-130 χλμ./ώρα) δίχως να καταναλώνει στάλα ενέργειας από τη μπαταρία! Κατ’ αυτό τον τρόπο η Stellantis μπαίνει δυνατά στο δρόμο της επίλυσης του μεγαλύτερο άγχους των EVs, που δεν είναι άλλο από την κατανάλωση ρεύματος στο ταξίδι. Η κίνηση σε υψηλές και σταθερές ταχύτητες συνιστά την «Αχίλλειο πτέρνα» των ηλεκτρικών, καθώς σε αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να βοηθήσει η ανάκτηση ενέργειας. Ο οδηγός ούτε φρενάρει, ούτε αφήνει το γκάζι, με αποτέλεσμα η μπαταρία μόνο να προσφέρει ενέργεια δίχως να μπορεί να αντλήσει από κάπου. Εδώ έρχεται η τεχνολογία της επαγωγικής φόρτισης, αναλαμβάνοντας στην ουσία το έργο της μπαταρίας και λύνοντας τα χέρια των οδηγών.

Παράλληλα, οι δοκιμές δείχνουν ότι η αποδοτικότητα και η ταχύτητα της μεταφοράς ενέργειας από το οδόστρωμα στο αυτοκίνητο είναι αντίστοιχη με εκείνη της χρήσης ενός τυπικού ταχυφοριστή. Οι μετρήσεις των Ιταλών, μάλιστα, που αφορούν στην ένταση του μαγνητικού πεδίου υποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος για τον οδηγό και τους επιβάτες από τη λειτουργία του συστήματος.

Μετά το FIAT 500e και ένα Iveco E-Way, η επίσης αμιγώς ηλεκτρική Maserati Grecale Folgore θα ενταχθεί στις δοκιμές του συστήματος, με το ελπιδοφόρο SUV της «Τρίαινας» επίσης να εφοδιάζεται με τον κατάλληλο δέκτη, ώστε να ξεκινήσει ένας νέος γύρος δοκιμών και συλλογής δεδομένων.

Get it on Google Play Download on the App Store