Με μια νέα μέθοδο κατασκευής ανθρακονημάτων, η Nissan θέλει να κάνει το εξωτικό υλικό προσιτό και να δώσει τη δυνατότητα σε mainstream μοντέλα, να απολαύσουν τις ευεργετικές του ιδιότητες.
Δείτε ακόμα: Πόσο κόστισε η αλλαγή του ονόματος Datsun σε Nissan;
Το ανθρακόνημα, ως γνωστόν, προέρχεται από τη Formula 1. Η οποία κορωνίδα του motorsport, πήρε την ιδέα από τον τομέα της αεροναυπηγικής. Με τα χρόνια άρχισε να περνάει στα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά αποκλειστικά σε supercars και πανάκριβες κατασκευές. Σχετικά πρόσφατα το είδαμε και σε «γήινα» αυτοκίνητα, με όλες τις Alfa Romeo Giulia να έχουν άξονα μετάδοσης από carbon και το Renault Megane R.S. Trophy-R να εξοπλίζεται με ζάντες από το ίδιο υλικό. Η Nissan θέλει να κάνει το επόμενο βήμα και να φέρει τον συνδυασμό χαμηλού βάρους-υψηλής αντοχής και απαγωγής θερμότητας σε περισσότερα μοντέλα.
Διαβάστε επίσης: Η Porsche κερδίζει 30 άλογα με 3D εκτυπωμένα έμβολα!
Για να το καταφέρουν, οι Ιάπωνες εφαρμόζουν τη μέθοδο Compression Resin Transfer Molding (CRTM). Σε αυτή, το ανθρακόνημα παίρνει το εκάστοτε σχήμα με ένα κενό ανάμεσα στο άνω στρώμα και τις ίνες άνθρακα. Εκεί, εγχύεται ρητίνη και αφήνεται να σκληρύνει. Αυτή η τεχνική, σύμφωνα με τη Nissan, μειώνει τον χρόνο κατασκευής και αυξάνει τις δυνατότητες μορφοποίησης, προσφέροντας περισσότερες επιλογές -άρα και εύρος εφαρμογής- με μικρότερο κόστος. Κάτι που, στο απώτερο μέλλον, θα μπορούσε να οδηγήσει μέχρι και σε μαζική παραγωγή ανθρακονημάτινων πάνελ.
Δείτε ακόμα: Έτσι θα είναι το ολοκαίνουργιο Nissan Qashqai
Η φίρμα από τη Γιοκοχάμα δεν αποσαφηνίζει αν θα δούμε carbon τμήματα στα Micra και Qashqai επόμενης γενιάς, όμως το πιθανότερο είναι να υπάρξουν εφαρμογές πρώτα στα πιο ακριβά μοντέλα, όπως το επερχόμενο GT-R36 και το νέο 400Z.