Όλοι μας, κάποια στιγμή, έχουμε εμπλακεί σε ατύχημα στο δρόμο. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με μια πλειάδα συστημάτων, που φροντίζουν είτε για την αποφυγή είτε για την ελάττωση της δύναμης μιας σύγκρουσης, καθιστώντας τα ως τα ασφαλέστερα που έχει δει η ανθρωπότητα μέχρι σήμερα. Ατυχήματα και δυστυχήματα, όμως, συνεχίζουν να συμβαίνουν. Η Mercedes θέλει να βάλει οριστικό τέλος σε αυτό, μέσω του προγράμματος Vision Zero.
To «Όραμα Μηδέν» εμπεριέχει το συνδυασμό προηγμένων επικουρικών συστημάτων με αλλαγές στην υποδομή και καλύτερη ενημέρωση των οδηγών, για δυνητικά επικίνδυνες συνθήκες. Μέχρι το 2030 η Mercedes ελπίζει να μειώσει στο μισό τα ατυχήματα με θανάτους ή σοβαρούς τραυματισμούς στα οχήματά της, συγκριτικά με τα στατιστικά του 2020. Για το 2050, τώρα, ο στόχος πηγαίνει αρκετά επίπεδα παραπέρα, καθώς η φίρμα από τη Στουτγκάρδη αποσκοπεί σε μηδενικό αριθμό περιστατικών με συμμετοχή των κατασκευών της! Πώς ακριβώς σκοπεύει να το πετύχει;
Η κατασκευή αυτοκινήτων (και οχημάτων γενικότερα, συμπεριλαμβανομένων φορτηγών και λεωφορείων) με προηγμένα αυτόνομα συστήματα είναι μέρος αυτής της απάντησης. Οι σύγχρονες Mercedes προσφέρουν ήδη 40 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που βοηθούν στην πρόληψη ατυχημάτων ή στην ελαχιστοποίηση του τραυματισμού σε περίπτωση που μια σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το αυτόματο φρενάρισμα και η διατήρηση λωρίδας είναι αναμφισβήτητα τα πιο γνωστά, αλλά υπάρχουν και πολύ πιο εξειδικευμένα, όπως το Pre-Safe Sound που εκπέμπουν συγκεκριμένους ήχους τόνους χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν από μια πρόσκρουση, μειώνοντας την πιθανότητα απώλειας ακοής από το «μπαμ» (ιδίως από την πυροδότηση των αερόσακων).
Το να φτιάξεις ένα ασφαλές όχημα είναι η μια υπόθεση. Το να ελέγξεις τι κάνουν οι άλλοι, μια άλλη – και πολύ πιο δύσκολη. Εδώ έρχονται οι αλλαγές στην υποδομή, που αναφέρθηκαν παραπάνω, με τη Mercedes να αναλύει περισσότερα από 5.000 ατυχήματα σε βάθος 50ετίας, προκειμένου να εντοπίσει τα πιο επικίνδυνα σημεία και να δημιουργήσει τις απαραίτητες προειδοποιήσεις. Όταν το αυτοκίνητο θα εισέρχεται σε μια ζώνη υψηλού κινδύνου («πέταλο» Μαλιακού, για παράδειγμα), θα εμφανίζονται οι ανάλογες επισημάνσεις στο Road Safety Dashboard (Ταμπλό Ασφαλείας), επιστώντας την προσοχή στον οδηγό.
«Επιδιώκουμε μια οδήγηση χωρίς ατυχήματα», δήλωσε ο Paul Dick, επικεφαλής της ασφάλειας οχημάτων του Mercedes-Benz Group AG. «Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε πυρετωδώς προς αυτό τον στόχο. Η εξαιρετικά αυτοματοποιημένη και αυτόνομη οδήγηση θα συμβάλει καθοριστικά στην επιτυχία του. Εξάλλου, η ασφάλεια των οχημάτων ήταν πάντα ο πυρήνας της μάρκας Mercedes-Benz – και θέλουμε να συνεχίσουμε να επεκτείνουμε αυτόν τον ισχυρισμό στο μέλλον».