Πλήρως εναρμονισμένη με τις επιταγές της αυτοκίνησης, τόσο σημερινές όσο και μελλοντικές, η Brembo έχει ξεκινήσει την εξέλιξη αθόρυβων φρένων για χρήση σε ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα.
Η ιστορική ιταλική φίρμα δοκιμάζει αυτή την περίοδο ένα σύστημα πέδησης, όπου το παραδοσιακό υδραυλικό κύκλωμα αντικαθίσταται από πλήρως ηλεκτρικό σύνολο brake-by-wire. Παράλληλα, εξελίσσεται σύστημα ανάκτησης ενέργειας, του οποίου η θεμελιώδης αρχή λειτουργίας επιτρέπει την επιβράδυνση του αυτοκινήτου με το άφημα του γκαζιού. Τα υλικά τριβής στα τακάκια, επίσης έχουν νέα και αθόρυβη μορφή, δίχως προς το παρόν να υπάρχει περαιτέρω ενημέρωση από την Brembo.
Δείτε ακόμα: Η πρώτη 3D εκτυπωμένη 8πίστονη δαγκάνα από την Bugatti (+video)
Ο αναπληρωτής πρόεδρος της εταιρίας, Matteo Tiraboschi, εξήγησε τους λόγους εξέλιξης αυτής της τεχνολογίας: «Οι ηλεκτροκινητήρες δεν προκαλούν θόρυβο, οπότε το σύστημα πέδησης θα μπορούσε να είναι ενοχλητικό για τους επιβάτες. Με τα νέα φρένα που εξελίσσουμε, οι επιβάτες ενός αυτόνομου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο μέλλον θα μπορούν να παρακολουθήσουν μια ταινία, δίχως την παραμικρή ενόχληση από το κύκλωμα ή τα τακάκια».
Όπως γίνεται ξεκάθαρο από τις δηλώσεις του καθ’ ύλην αρμοδίου, τα αρμόδια φρένα δεν είναι κάτι που θα δούμε σύντομα στην παραγωγή. Θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικά ηλεκτρικά μοντέλα, όμως σε αυτά έχει οριστεί μέχρι ειδικό νομοθέτημα ώστε να παράγουν τεχνητό θόρυβο, προκειμένου να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς. Οπότε ένας τύπος φρένων που θα μειώνει το ηχητικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου, μάλλον είναι σχήμα οξύμωρο.
Διαβάστε επίσης: Εργοστάσιο Brembo: Εκεί που κατασκευάζονται οι «άγκυρες» (+video)
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση για την εξέλιξη της νέας αυτής τεχνολογίας, ήρθε λίγο καιρό μετά την επισημοποίηση της εξαγοράς της Wabco, μιας εκ των βασικότερων ανταγωνιστριών με βάση τις Η.Π.Α., από την γερμανική ZF. Μια σύζευξη που έγινε με ορίζοντα την αυτόνομη τεχνολογία. Οπότε απολύτως λογικά, η Brembo δεν θα μπορούσε να περιμένει να βρεθεί προ τετελεσμένου.