To γνωρίζουν όλοι πια: τα μεγαλύτερα προβλήματα των ηλεκτρικών, είναι η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης. Αν θες να ταξιδέψεις με EV, έχεις δυο επιλογές: είτε να ρεγουλάρεις το στυλ οδήγησης ώστε να εκμαιεύσεις και το τελευταίο χλμ. από τη μπαταρία, είτε να οπλιστείς με υπομονή και να περιμένεις ώρες πλησίον του φορτιστή. Οι πατέντες έχουν αρχίσει να πυκνώνουν, με τα range extenders να δίνουν και να παίρνουν. Μέχρι power bank σε τρέιλερ έχουμε δει! Γερμανοί επιστήμονες, ωστόσο, προτείνουν μια απλούστερη λύση.
Στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο, μια ομάδα από το Ινστιτούτο Fraunhofer παρουσίασε ένα «ηλιακό» καπό αυτοκινήτου που μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Το κάλυμμα του κινητήρα αποτελείται από μικρά φωτοβολταϊκά πάνελ, που μετατρέπει την ηλιακή ενέργεια σε ηλεκτρικό ρεύμα. Το εύκαμπτο υλικό εφαρμόζεται απευθείας στη λαμαρίνα του καπό και στη συνέχεια καλύπτεται με ένα είδος αλουμινόχαρτου, το οποίο μπορεί να βαφεί. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή δεν χρειάζεται η χρήση κρυστάλλου, όπως στα παραδοσιακά φωτοβολταϊκά, συνδράμοντας στην εξοικονόμηση βάρους. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο, ειδικά ηλεκτρικό που ήδη είναι βαρύ από τη φύση του.
Το ηλιακό καπό αυτή την περίοδο δοκιμάζεται σε ένα VW Polo 4ης γενιάς, κατάλληλα τροποποιημένου ώστε να φιλοξενεί μια γεννήτρια-μίζα (MSG). Το MSG τροφοδοτείται με ρεύμα από το καπό, αναλαμβάνοντας την τροφοδότηση των περισσότερων επιμέρους συστημάτων (κλιματισμό, ηχοσύστημα). Το Ινστιτούτο Fraunhofer υποστηρίζει πως η ίδια τεχνολογία μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω, ώστε να συνεισφέρει στη φόρτιση μπαταριών μεγαλύτερης χωρητικότητας, σαν αυτές που συναντάμε σε ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά. Απώτερος στόχος; Η αύξηση της αυτονομίας. «Θέλουμε να δείξουμε ότι λειτουργεί στην πράξη ένα καπό ηλιακών κυψελών. Η επιφάνεια που αναπτύξαμε είναι κάποια μορφή ηλιακών κυψελών. Η επιφάνεια του καλύμματος του κινητήρα που αναπτύξαμε είναι τόσο ανθεκτική, ώστε το αυτοκίνητο μπορεί να περνάει απροβλημάτιστα ακόμα και από αυτόματα πλυντήρια», αναφέρει ο Martin Heinrich, συντονιστής κινητικότητας στο Ινστιτούτο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η νέα τεχνολογία είναι έτοιμη για παραγωγή μεγάλης κλίμακας. Εκτός αυτού, το ίδιο concept μπορεί να εφαρμοστεί στην οροφή και να προσαρμοστεί στο σχήμα κάθε μοντέλου αυτοκινήτου, πάντα με την επιφάνεια βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος και δίχως την παραμικρή οπτική διαφορά σε σχέση με τα κανονικά πάνελ (καπό ή οροφή).