To γνωρίζουν όλοι πια: τα μεγαλύτερα προβλήματα των ηλεκτρικών, είναι η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης. Αν θες να ταξιδέψεις με EV, έχεις δυο επιλογές: είτε να ρεγουλάρεις το στυλ οδήγησης ώστε να εκμαιεύσεις και το τελευταίο χλμ. από τη μπαταρία, είτε να οπλιστείς με υπομονή και να περιμένεις ώρες πλησίον του φορτιστή. Οι πατέντες έχουν αρχίσει να πυκνώνουν, με τα range extenders να δίνουν και να παίρνουν. Μέχρι power bank σε τρέιλερ έχουμε δει και ηλιακό καπό! Μια εταιρία από την Αμερική πάντως, υποστηρίζει πως έχει την καλύτερη λύση. Ο λόγος για την GoSun και τη φωτοβολταϊκή της κουκούλα!
Το GoSun EV Solar Charger στην ουσία αποτελείται από αναδιπλούμενα ηλιακά πάνελ, που καλύπτουν το πάνω μέρος του αυτοκινήτου σαν κουκούλα (ή ηλιοπροστασία). Καρδιά της συσκευής είναι μια μονάδα, που θυμίζει μπαγκαζιέρα και τοποθετείται στην οροφή. Από εκεί ξεδιπλώνονται 10 πάνελ (συν της οροφής), τα οποία συλλέγουν ενέργεια στη μπαταρία 1200 Watt του Solar Charger. Αυτό εν συνεχεία συνδέεται με πρίζα στην υποδοχή φόρτισης του οχήματος, μεταφέροντας «φρέσκο» ρεύμα στη συστοιχία. Κοντολογίς, το Solar Charger λειτουργεί σαν φορητός… φορτιστής, προσφέροντας γύρω στα 50 χλμ. έξτρα αυτονομίας ημερησίως.
Η μονάδα δεν ξεπερνά τα 32 κιλά σε βάρος, απαιτώντας μόλις 20 λεπτά για την τοποθέτησή της. Σύμφωνα με τη GoSun δεν έχει πρόβλημα σε ταχύτητες ως 160 χλμ./ώρα, ενώ όταν είναι αναδιπλωμένη αντέχει ριπές ανέμων ως 48 χλμ./ώρα. Πέρα από τη φόρτιση της μπαταρίας, το Solar Charger κρατά και την καμπίνα των επιβατών δροσερή, εξοικονομώντας περαιτέρω ρεύμα λόγω μειωμένης έντασης στο σύστημα κλιματισμού. Μην περιμένετε όλα τα παραπάνω, βέβαια, να είναι φθηνά.
Το EV Solar Charger κοστολογείται στις 3.000 δολάρια (με την τοποθέτηση), που φαίνονται (και είναι, βασικά) πολλά για 50 χλμ. αυτονομίας την ημέρα. Μάλιστα, η GoSun δεν αναφέρει και χρόνο φόρτισης, ώστε να γνωρίζουμε πόσο (και αν) κερδίζει χρόνο κάποιος χρησιμοποιώντας το Solar Charger, συγκριτικά με έναν τυπικό φορτιστή. Φυσικά υπάρχει το πλεονέκτημα της φορητότητας, που σημαίνει ότι δεν θα μείνεις να περιμένεις την οδική αν δεν υπάρχουν σημεία φόρτισης.