Ο ηλεκτρονικός περιορισμός της ταχύτητας δεν είναι κάτι καινούργιο ως concept. Οι Γερμανοί και Ιάπωνες κατασκευαστές τους χρησιμοποιούν εδώ και δεκαετίες (στα 250 και 180 χλμ./ώρα αντίστοιχα), άσχετα του πόσο εύκολα μπορούν να αφαιρεθούν aftermarket. Η απόφαση της Volvo να τοποθετήσει κόφτη 180 χλμ./ώρα σε όλα της τα νέα μοντέλα, ήταν μόνο η αρχή μιας νέας εποχής μέτρων. Η συνέχεια; Ακόμα πιο παρεμβατική και πλέον, δεν αφορά μόνο την τελική.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας έχει υπερψηφίσει από το 2019 την υποχρεωτική τοποθέτηση περιοριστή τελικής σε όλα τα νέα μοντέλα. Το ISA (Intelligent Speed Assistance) χρησιμοποιεί τα δεδομένα του GPS και του συστήματος ανάγνωσης σήμανσης, ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή το όριο ταχύτητας στον εκάστοτε δρόμο και να επεμβαίνει στην απόδοση του κινητήρα έως ότου το αυτοκίνητο να είναι σύννομο με αυτό. Σε αντίθεση με τους κλασικούς περιοριστές, ωστόσο, ο οδηγός θα μπορεί να τον παρακάμψει πατώντας τέρμα το γκάζι. Το σύστημα τότε θα μπαίνει σε λειτουργία προσπεράσματος, θεωρώντας ότι ο χειριστής ζητάει παραπάνω δύναμη και καλείται να υπερβεί το όριο για λόγους ασφαλείας.
Η Ford βρίσκεται σε στάδιο προχωρημένων δοκιμών ενός τέτοιου συστήματος, έχοντας δυο E-Transit να περιδιαβαίνουν τους δρόμους της Κολωνίας. Η τεχνολογία του «Μπλε Οβάλ» αποσκοπεί στη βελτίωση της συγκέντρωσης του οδηγού, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αλλά και την αποφυγή περιττών κλήσεων από κάποια ακούσια παράβαση ορίου ταχύτητας. Το Geofencing Speed Limit Control χρησιμοποιεί κατά βάση τον γεωεντοπισμό, συγχρονίζοντας την ταχύτητα του οχήματος με τα καταγεγραμμένα όρια του εκάστοτε σημείου στο GPS. Μόλις το ηλεκτρικό Transit φτάνει στις επίμαχες ζώνες, ο οδηγός λαμβάνει προειδοποιητικό σήμα στον πίνακα οργάνων και κατόπιν το λογισμικό του GSLC προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με το επιτρεπόμενο όριο.
Το σύστημα της Ford δύναται να λάβει υπόψιν και άλλες παραμέτρους όπως την ώρα της ημέρας, την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ακόμα και τη ρυμοτομία της περιοχής. Ο οδηγός μπορεί να το παρακάμψει ή να ορίσει μόνος του το σημείο παρέμβασης, αν και το τελευταίο χαρακτηριστικό μάλλον δεν θα περάσει στα αυτοκίνητα παραγωγής. Κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στο 2023, αρχικά στα επαγγελματικά της Ford και εν συνεχεία στα επιβατικά.