Φανταστείτε πως οδηγείτε σε έναν επαρχιακό δρόμο, με ελάχιστο έως ανύπαρκτο φωτισμό. Συναντάτε μια στροφή. Όσο επιτρέπει η μεγάλη σκάλα -προϋποθέτοντας ότι δεν έχετε κατέβει στην μεσαία, για να μην τυφλώσετε τον απέναντι- υπολογίζετε πως είναι μέτρια. Και τελικά αποδεικνύεται πως κλείνει, αποκτά ανάποδη κλίση στο μέσο της και το οδόστρωμα εκεί είναι νοτισμένο. Σενάριο θρίλερ, το οποίο ωστόσο συναντάται συχνά. Φανταστείτε τώρα, όλα τα παραπάνω να τα προέβλεπε το αυτοκίνητό σας και να προετοιμαζόταν για την εκτέλεση της καμπής!
Η εν λόγω τεχνολογία, λοιπόν, βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη από την Continental μέσω δυο συστημάτων. Το πρώτο είναι το eHorizon, που ενσωματώνει την λειτουργία Road Condition Observer. Τα δεδομένα από τις κάμερες, τα ραντάρ και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου -ιδίως αυτούς του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας- κατατάσσουν το οδόστρωμα ως στεγνό, βρεγμένο, πολύ βρεγμένο, χιονισμένο ή παγωμένο, αναλόγως των συνθηκών. Από την στιγμή που βγει το πόρισμα, το eHorizon υπολογίζει τον συντελεστή τριβής και ειδοποιεί ηχητικά και οπτικά τον οδηγό για επικείμενες δυσκολίες.
Δείτε ακόμα: Πως η νέα Porsche 911 είναι «βράχος» στην βροχή (+video)
Το επόμενο βήμα, είναι το PreviewESC. Σε αυτή την περίπτωση, όλα τα ανωτέρω μπορούν να συμβούν προγνωστικά και να προετοιμάσουν το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ώστε να αναλάβει δράσει, ακόμα κι αν ο οδηγός αδρανήσει. Το PrevieESC συλλέγει δεδομένα ακόμα και από τις καιρικές συνθήκες -όπως την υγρασία, την εξωτερική θερμοκρασία, την ταχύτητα ανέμου, ακόμα και την πιθανότητα βροχόπτωσης- ώστε να εξακριβώσει την ποιότητα του οδοστρώματος που θα συναντήσει το αυτοκίνητο. Εάν διαπιστώσει πως επίκειται υγρή άσφαλτος και το όχημα κινείται με ταχύτητα, ειδοποιεί τον οδηγό αναλόγως. Και αν αυτός δεν επιληφθεί, ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα έως ότου η ταχύτητα πέσει σε ασφαλή επίπεδα.
Αντιστοίχως και για τις τυφλές στροφές, το PreviewESC σκανάρει τον δρόμο μπροστά και μπορεί να δει ανάποδες κλίσεις και «κλεισίματα», πριν καν το όχημα φτάσει στην καμπή. Ανάλογα το μοντέλο, εκτός της παρεμβατικότητας του ESP μπορεί να παραμετροποιήσει και την ανάρτηση, ώστε το αυτοκίνητο να είναι κατάλληλα «προ-στημένο».
Διαβάστε επίσης: Πόσο ασφαλή είναι τα συστήματα ασφαλείας;
Όπως είναι φυσικό, όλη η «βαβούρα» γίνεται για την αυτόνομη οδήγηση. Οι Γερμανοί δηλώνουν πως τα eHorizon και PrevieESC δοκιμάζονται εντατικά και με πολλά διαφορετικά μοντέλα, ώστε να είναι πανέτοιμο για εφαρμογή από το 2021.