Πριν περίπου 5 μήνες η Kia παρουσίασε το Niro 2ης γενιάς, που δεν μοιάζει σε τίποτα σχεδιαστικά με το απερχόμενο και λανσάρεται ως πλήρως εξεληκτρισμένο. Σήμερα ήρθε η ώρα της τεχνικής του αποκάλυψης, σε plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική μορφή, με κάθε λεπτομέρεια.
Το Niro PHEV χρησιμοποιεί τον ίδιο 1.600άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, που συναντάμε στην υβριδική έκδοση. Εδώ, όμως, ο ηλεκτροκινητήρας των 43 ίππων αντικαθίσταται με έναν ισχυρότερο, που αποδίδει 84 ίππους. Κατά συνέπεια, η συνέργεια με τα 105 άλογα του βενζινοκινητήρα τροφοδοτούν τους εμπρός τροχούς με συνολικά 185 άλογα. Η μπαταρία των 11,1 kWh αντικαθιστά εκείνη των 8,9 kWh του προηγούμενου Niro PHEV, αυξάνοντας τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία στα 65 χιλιόμετρα. Αυτό που εντυπωσιάζει, ωστόσο, είναι η τεχνολογία Positive Temperature Coefficient (PTC).
To PTC είναι στην ουσία μια γεννήτρια θερμότητας 5,5 kWh, αποτελούμενη από κεραμικά στοιχεία τοποθετημένα στο χώρο της μπαταρίας. Σε χαμηλές θερμοκρασίες, που ως γνωστόν πλήττουν την απόδοση των μπαταριών, το PTC ενεργοποιείται και διατηρεί ανεπηρέαστη τη ροή θερμού αέρα, αυξάνοντας την αυτονομία συγκριτικά τα Niro PHEV που δεν το διαθέτουν (μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού).
Εναλλακτικά, υπάρχει το αμιγώς ηλεκτρικό Niro. Ένας ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και 255 Nm αναλαμβάνει την κίνηση του Niro EV, επιταχύνοντάς το στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,8 δλ. και μέχρι τα 167 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 64.8 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία άνω των 463 χλμ., ούσα δυνατή να πάει από το 10 στο 80% της φόρτισης μέσα σε 43 λεπτά, κατόπιν χρήσης ταχυφορτιστή. To EV παράγωγο του κορεατικού crossover είναι παράλληλα και το πιο πρακτικό όλων, χωρώντας συνολικά 495 λίτρα αποσκευών (20 λίτρα στο εμπρός πορτμπαγκάζ, 475 στο κανονικό). Σε αντιδιαστολή το υβριδικό προσφέρει 450 λίτρα για τα μπαγκάζια, την ώρα που το plug-in περιορίζεται σε μόλις 348 λίτρα.
Η έναρξη των πωλήσεων θα γίνει εντός των επόμενων μηνών.