Όπως κάθε χρονιά, έτσι και τη φετινή, στα τέλη Δεκεμβρίου εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων, παλιών και καινούργιων θα κληθούν να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα ή τις εκπομπές CO2. Κάποιοι θα γλιτώσουν το χαράτσι, εφόσον το αυτοκίνητό τους εκπέμπει λιγότερο από 90 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Δείτε ακόμη: Με ποιες παραβάσεις χάνεις δίπλωμα & άδεια
Τη λυπητερή θα κληθούν και φέτος να πληρώσουν όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο ταξινομημένο έως πριν τη 1/11/2010, καθώς τα περισσότερα σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα πληρώνουν χαμηλά τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2. Ενδεικτικά, ένα ολοκαίνουργιο Audi A3 35 TFSI S tronic το οποίο κοστίζει από 31.720 ευρώ πληρώνει μόλις 115,64 ευρώ τέλη κυκλοφορίας (με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ.), ενώ ένα Ford Focus 1.6 του 2009 αξίας ως μεταχειρισμένο περίπου 6.000 ευρώ πληρώνει 280 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Γεγονός το οποίο είναι σίγουρα πολύ άδικο για τον κάτοχο του Focus και φυσικά δεν αποτελεί το μόνο παράδειγμα, αφού υπάρχουν εκατοντάδες αντίστοιχες περιπτώσεις.
Δείτε ακόμη: Γιατί χάνουν ισχύ οι ντίζελ κινητήρες; (+video)
Ωστόσο, δεν λείπουν και πολλές ανισότητες σε όσα αυτοκίνητα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους. Για παράδειγμα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα με downsized turbo μηχανικά σύνολα τα οποία ήταν ακριβά ως καινούργια αλλά πληρώνουν λιγότερα τέλη κυκλοφορίας από άλλα φθηνότερα αλλά με πιο μεγάλης χωρητικότητας ατμοσφαιρικούς κινητήρες.
Όμως, για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν από την 1 Μαρτίου του 2020 και μετά, οι τιμές των εκπομπών CO2 που θα χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας θα είναι οι υψηλότερες κατά WLTP. Κάτι που σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις θα υπάρξουν αισθητές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας, καθώς θα ανέβουν κλίμακα.
Δείτε ακόμη: Πόση διαφορά κάνουν 4 βαθμοί Κελσίου στο φρενάρισμα;
Εσείς τι πιστεύετε; Ποιος είναι ο πιο δίκαιος και σωστός τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας; Με βάση τις εκπομπές CO2 ή με τον κυβισμό του κινητήρα; Ή μήπως θα έπρεπε να αλλάξουν τα κριτήρια, όπως για παράδειγμα να γίνεται ο υπολογισμός τους με βάση την αξία του αυτοκινήτου; Κάποια στιγμή στο παρελθόν είχε τεθεί πρόταση να πληρώνονται με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως ένα αυτοκίνητο. Φυσικά έπεσε στο κενό γιατί δεν μπορούσε να υλοποιηθεί από το κράτος.
Ακολουθούν παρακάτω αναλυτικοί πίνακες με όλα τα ποσά των τελών κυκλοφορίας 2020, τα οποία είναι αμετάβλητα σε σχέση με πέρυσι:
Δείτε ακόμη: Εξαρθρώθηκε λαθρεμπορία υγρών καυσίμων (+video)
Ταξινομήσεις έως το 2000 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | Ποσά (€) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 225 |
1.549-1.738 | 250 |
1.739-1.928 | 280 |
1.929-2.357 | 615 |
2.358-3.000 | 820 |
3.001-4.000 | 1.025 |
4.001 και άνω | 1.230 |
Από το 2001 έως το 2005 | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | Ποσά (€) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 240 |
1.549-1.738 | 265 |
1.739-1.928 | 300 |
1.929-2.357 | 630 |
2.358-3.000 | 840 |
3.001-4.000 | 1.050 |
4.001 και άνω | 1.260 |
Από το 2006 και μετά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | Ποσά (€) |
έως 300 | 22 |
301-785 | 55 |
786-1.071 | 120 |
1.072-1.357 | 135 |
1.358-1.548 | 255 |
1.549-1.738 | 280 |
1.739-1.928 | 320 |
1.929-2.357 | 690 |
2.358-3.000 | 920 |
3.001-4.000 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.380 |
Ταξινομήσεις από 1/11/2010 | |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | Ποσά (€/γρ. CO2) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
251 και άνω | 3,72 |