Η ποιότητα του καυσίμου που μπαίνει στον κινητήρα, είναι μείζονος σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του, την απόδοση, την κατανάλωση και τη μακροζωία του. Ένα νοθευμένο καύσιμο προκαλεί διάφορες βλάβες (π.χ. στα μπεκ) και το κόστος επισκευής είναι υψηλό, ενώ σε καμία περίπτωση δεν καλύπτεται από την εγγύηση του κατασκευαστή.
Οι πρώτες ενδείξεις που μαρτυρούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το καύσιμο που μπήκε στο ρεζερβουάρ, είναι ότι ο κινητήρας μετά από λίγο δεν έχει ομαλή λειτουργία, ανεβάζει δύσκολα στροφές και μοιάζει λες και είναι μπουκωμένος. Η ένδειξη «Check Engine» δεν θα αργήσει να ανάψει και ένα σύγχρονο αυτοκίνητο θα μπει σε λειτουργία «Safe Mode». Αν τύχει αυτό που δεν θέλει κανείς να του συμβεί και ο οδηγός αντιληφθεί τα παραπάνω συμπτώματα, θα πρέπει να παρκάρει σε ένα ασφαλές σημείο, να σβήσει τον κινητήρα και να καλέσει την οδική βοήθεια. Η πιθανότερη επισκευή είναι άδειασμα και πλύσιμο του ρεζερβουάρ, καθαρισμός ή αντικατάσταση των μπεκ και ίσως της αντλίας καυσίμου, στη χειρότερη περίπτωση.
Τα Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ) είναι αυτά που διενεργούν τους επιτόπιους ελέγχους με ειδικά εξοπλισμένα οχήματα. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί το 2022 για νοθευμένα καύσιμα είναι στα εξής πρατήρια, σύμφωνα με τη λίστα που ανακοινώνει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας: