To diesel κίνησης ακρίβυνε από την 1η Ιανουαρίου 2021 με έναν επιπλέον φόρο, το πράσινο τέλος, το οποίο επιβαρύνει και άλλο τις τσέπες των οδηγών και ειδικά των ιδιοκτητών φορτηγών και βαρέων οχημάτων γενικότερα. Το πράσινο τέλος αυξάνει την τιμή του πετρελαίου κίνησης κατά 30 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 3 λεπτά το λίτρο.
Οι φόροι από την είσπραξη του πράσινου τέλους προορίζονται για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού στο πλαίσιο των ενεργειακών και κλιματικών στόχων έως το έτος 2030. Μερικές από αυτές είναι η ενίσχυση των έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Α.Π.Ε.), η κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών, μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας και η προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Κατά πόσο λοιπόν έχει ανέβει η τιμή του ντίζελ κίνησης, από την αρχή του 2021, συγκριτικά με τον Δεκέμβριο του 2020; Ας δούμε την αύξηση που έχει σημειωθεί, σύμφωνα με τις μέσες τιμές λιανικής πώλησης καυσίμων για όλη την Ελλάδα, που ανακοινώνει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Την Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2020, η μέση τιμή του diesel κίνησης είχε διαμορφωθεί στα 1,165 ευρώ/λτ. Στην πιο πρόσφατη μέτρηση που ανακοινώθηκε την Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2021, η τιμή του ανέβηκε στα 1,196 ευρώ/λτ., δηλαδή υπήρξε μια αύξηση της τάξεως των 0,031 ευρώ/λτ.
Για ένα μέσο επιβατικό αυτοκίνητο με μεικτή κατανάλωση γύρω στα 6 λτ./100 χλμ., η ετήσια επιβάρυνση με 15.000 χλμ. το χρόνο φτάνει τα 27 ευρώ. Ωστόσο, οδηγοί και εταιρείες με βαν και pickup που κυκλοφορούν χιλιάδες στους δρόμους και καθημερινά διανύουν πολλά χιλιόμετρα, θα κληθούν να πληρώσουν πολλά περισσότερα χρήματα. Παρόλα αυτά, η τιμή του πετρελαίου κίνησης παραμένει αρκετά χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης (0,25 ευρώ/λτ.).