Ο Ελληνικός Στρατός ετοιμάζεται να αλλάξει σελίδα, δίνοντας απολυτήριο στα θρυλικά Στάγιερ και Mercedes που αποτελούν την ραχοκοκαλιά των επιχειρησιακών μετακινήσεων στις Ένοπλες Δυνάμεις. Η διάδοχη κατάσταση είναι κάτι που απασχολεί έντονα το ΓΕΣ, όμως ποια θα είναι αυτή;
Στις 25 Μαρτίου του 2021, θα γιορτάσουμε την επέτειο 200 χρόνων από την Επανάσταση. Στη μεγάλη στρατιωτική παρέλαση της Αθήνας (καλώς εχόντων των πραγμάτων, γιατί αν κρίνουμε από φέτος, ποτέ δεν ξέρεις) προγραμματίζεται να έχουμε τα επίσημα αποκαλυπτήρια τόσο των νέων τροχοφόρων «στρατιωτών», όσο και του αντικαταστάτη του θρυλικού τυφεκίου G3/A3. Για το πρώτο σκέλος, όλα δείχνουν την εξέλιξη ενός project με την ονομασία «Εθνικό Όχημα»!
Δείτε ακόμα: REO δείχνει τα δόντια του εκτός δρόμου (+video)
Σύμφωνα με το «Πτήση & Διάστημα», τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Εθνικής Άμυνας εργάζονται πάνω σε ένα εγχείρημα αμιγώς ελληνικό, το οποίο θα αποτελέσει την βάση για μια σειρά οχημάτων. Μια ευέλικτη πλατφόρμα, που θα συναρμολογείται στην Ελλάδα και θα μπορεί να τροποποιείται για την εξέλιξη του εκάστοτε οχήματος, με τις επιλογές να ποικίλουν μεταξύ διατάξεων 4Χ2, 4Χ4, 6Χ6 και διαφόρους τύπους αμαξωμάτων. Οι εξαγωγές θεωρούνται προαπαιτούμενο για την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος, ενώ και η εμπλοκή ξένων επενδυτών «παίζει» πολύ δυνατά.
Κοντολογίς, ψάχνουμε μια αναβίωση της συνταγής των Steyr 680M – Mercedes W462 240GD/24 και 290GD/28, όπου η Steyr-Daimler-Puch συνεργάστηκε με την ΕΛΒΟ για την κατασκευή διαφόρων εκδόσεων στις εγκαταστάσεις της Σίνδου. Για τον λόγο αυτό παρατηρείται έντονη κινητικότητα με τον διαγωνισμό για την ανάληψη της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων.
Σύμφωνα με το DefenceReview.gr τώρα, όχι μόνο σχεδιάζεται το Εθνικό Όχημα αλλά βρίσκεται στο στάδιο εξέλιξης πρωτοτύπου! Πρόκειται για όχημα με αυτοφερόμενο πλαίσιο και αρθρωτή πλατφόρμα, που μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες για ειδικοποιημένα οχήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφάλειας. Προσεχώς αναμένεται να λάβει χώρα αναλυτική παρουσίαση στα επιτελεία των Ε.Δ. και τη Γ.Δ.Α.Ε.Ε (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων).
Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το «τέρας» της Frontex στον Έβρο (+videos)
Το όχημα της EODH (Engineering Office Deisenroth Hellas) φέρει κινητήρα 300 ίππων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Μεταφέρει οκτώ άτομα και διαθέτει θωράκιση. Στο όχημα μπορούν να προσαρμοστούν διάφορες επιλογές εξοπλισμού όπως αισθητήρες ή οπλικά συστήματα (πχ αντιαρματικά όπλα). Επίσης παρέχει επίπεδα προστασίας εφάμιλλα των οχημάτων κατηγορίας MRAP (σαν αυτά που πήγαν στον Έβρο), αλλά πρόκειται για καινοτόμα σχεδίαση ενός οχήματος τακτικής χρήσης. Επιπλέον μπορεί να εξοπλιστεί και τροποποιηθεί κατά το δοκούν σε φορέα οπλικών συστημάτων, ως όχημα διοικήσεως, νοσοκομειακό, όχημα αναγνωρίσεων κλπ. Να αναλάβει τον ρόλο των Mercedes, με άλλα λόγια, σε εξελιγμένη και θωρακισμένη μορφή.
Επιπλέον, η ελληνική εταιρία που επίσης εδρεύει στη Μακεδονία (στην Θεσσαλονίκη τα γραφεία, στη Χαλκιδική το εργοστάσιο) ετοιμάζει πρόταση και για φορτηγό, ώστε να αντικαταστήσει τα Στάγιερ.
Διαβάστε επίσης: Ξενάγηση στα άδυτα της ΕΛΒΟ (+videos)
Όλα υπολογίζεται να έχουν ξεκαθαρίσει μέχρι την 25η Μαρτίου του επόμενου έτους, όπου αναμένεται να δούμε το Εθνικό Όχημα (ή Εθνικό Φορτηγό, η άλλη του ονομασία) να παρελαύνει υπερήφανα.