Συνεχίζονται οι δραστικές αλλαγές που εξυφαίνονται για τους ελληνικούς δρόμους, μέσω του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και αντιμετώπισης του ακήρυχτου πολέμου, που στοιχίζει εκατοντάδες και ζημιώνει χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο στη χώρα μας. Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν τόσο μείωση του ορίου ταχύτητας στις πόλεις, όσο και αύξηση της αστυνόμευσης με ηλεκτρονικά/εναέρια μέσα.
Η βασικότερη διαφορά σε σχέση με τα σημερινά στάνταρ, δεν είναι άλλη από τη θέσπιση νέου και χαμηλότερου ορίου ταχύτητας στο κλεινόν άστυ. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης εντός αστικού ιστού ακολουθεί τα πρότυπα αρκετών ευρωπαϊκών πόλεων, κατεβαίνοντας στα 30 χλμ./ώρα από τα 50 που γνωρίζουμε δεκαετίες τώρα. Μέτρο που βρίσκει σύμφωνους και τους εκπαιδευτές οδήγησης, οι οποίοι το πρότειναν στο τέλος του προηγούμενου έτους. Η τήρησή του, όπως και όλων των διατάξεων του αναθεωρημένου Κ.Ο.Κ., επαφίεται τόσο στην αύξηση της παρουσίας της Τροχαίας στους δρόμους, όσο και στη χρήση καμερών και drones. Τα δυο τελευταία μέσα θα αποτελέσουν τη βάση για την ψηφιοποίηση των παραβάσεων, καθώς εφεξής οι κλήσεις θα μπορούν να βεβαιώνονται μέσω SMS και να ελέγχονται δια ειδικής πλατφόρμας στο gov.gr.
Οι κάμερες και τα drone θα τραβούν φωτογραφίες το όχημα, αλλά κυρίως τις πινακίδες κυκλοφορίας, κατά την τέλεση της παράβασης και στη συνέχεια, θα αποστέλλεται το «μπιλιετάκι» στο κινητό τηλέφωνο του ιδιοκτήτη κατόπιν διασταύρωσης στοιχείων. Την ίδια ώρα επανέρχεται το point system, με τη συμπλήρωση 25 μονάδων στο οποίο θα αφαιρείται το δίπλωμα. Την πορεία των πόντων οι χρήστες επίσης θα μπορούν να παρακολουθούν μέσω gov.gr, μαζί με τις παραβάσεις που τους έχουν επιφέρει. Η ψηφιακή εποχή έρχεται και στις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, καθώς ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα.