Το Ελληνικό Κοινοβούλιο αποφάσισε να αναθεωρήσει ένα απαρχαιώμενο νομοσχέδιο του 1951, ψηφίζοντας τον νέο Ποινικό Κώδικα και προβαίνοντας στη ριζική αναδιάρθρωση του συστήματος των ποινών, καταργώντας αναχρονιστικές διατάξεις -όπως τα πταίσματα-, και εξορθολογίζοντας μεταξύ άλλων τα οικονομικά εγκλήματα. Στα δικά μας, οι ποινές για τροχαίες παραβάσεις γίνονται βαρύτερες, με έμφαση στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Το μεγαλύτερο νέο φυσικά, αφορά την δυνατότητα που έχει το δικαστήριο πλέον να επιβάλλει την ανωτάτη των ποινών, δηλαδή ισόβια κάθειρξη.
Δείτε ακόμα: Ποια ήταν η «Παράβαση της εβδομάδας;»
Αναλυτικά οι αλλαγές του Ποινικού Κώδικα, αναφορικά με τις τροχαίες παραβάσεις:
«1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους:
α) µε καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή οχημάτων,
β) µε τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων,
γ) µε αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή µε τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, ή
δ) µε άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιμωρείται:
αα) µε φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,
ββ) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη».
«1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει µε ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή
Διαβάστε επίσης: Τα νέα περιπολικά της Ελληνικής Αστυνομίας
αα) µε φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,
ββ) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,
δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.»
«1. Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς, πλοίων ή αεροσκαφών
α) µε καταστροφή, βλάβη ή μετακίνηση εγκαταστάσεων ή συγκοινωνιακών μέσων,
β) µε τοποθέτηση ή διατήρηση εµποδίων,
γ) µε αλλοίωση σημείων ή σημάτων ή µε τοποθέτηση ή διατήρηση εσφαλμένων σημείων ή σημάτων, ή
δ) µε παραβίαση των κανόνων τεχνικού ελέγχου ή ασφαλούς φόρτωσης των συγκοινωνιακών μέσων,
Δείτε ακόμα: Η Αθήνα 11η χειρότερη πόλη στον κόσμο για οδήγηση
ε) µε άλλες, εξίσου επικίνδυνες, για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις τιμωρείται:
αα) µε φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα,
ββ) µε κάθειρξη έως δέκα έτη αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο,
γγ) µε κάθειρξη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας,
δδ) µε κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.
Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.»