Ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος και με φόντο το ελληνικής κατασκευής Enfield 8000, o Κυριάκος Μητσοτάκης εκπόνησε το σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, που βασίζεται σε ένα πακέτο κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Απώτερος σκοπός, 1 στα 3 οχήματα στους δρόμους της Ελλάδας να κινείται με ρεύμα, μέχρι το 2030.
Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο για ιδιώτες όσο και επιχειρήσεις. Όπως εξήγγειλε: «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα».
Δείτε ακόμα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τη χαμηλότερη τιμή
Σε συνέχεια αυτού, το πρόγραμμα «Ηλεκτρικά» θα επιδοτεί κατά 15% την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και ελαφρών φορτηγών, ενώ θα κάνει το ίδιο σε ποσοστό 25% για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Τα οχήματα αυτά θα μπορούν να κινούνται ελεύθερα στο δακτύλιο και για διάστημα 2 ετών θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης, ενώ οι δαπάνες για φόρτιση θα εκπίπτουν από τη φορολογία. Για τις επιχειρήσεις που επιλέξουν ηλεκτροκίνητα οχήματα ή plug-in υβριδικά για τις μεταφορικές τους ανάγκες, θα εκπίπτει από τα εταιρικά έξοδα το 50%, ενώ στα νησιά το ποσοστό ανεβαίνει στο 70% για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% για αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.
Διαβάστε επίσης: 10 Μύθοι και Αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου ρυθμίζει την αγορά των υπηρεσιών φόρτισης και οργανώνει τις υποδομές υποστήριξης. Το ρεύμα κίνησης θα παρέχουν φορείς εκμετάλλευσης υποδομής φόρτισης οχημάτων (κάτι σαν ηλεκτρικά «βενζινάδικα»).
Ο τρίτος άξονας περιλαμβάνει κίνητρα για την εγκατάσταση καινούργιων παραγωγικών μονάδων σε περιοχές, όπως η Δυτική Μακεδονία και η Αρκαδία, που σήμερα συγκεντρώνουν το σύνολο των λιγνιτικών μονάδων της χώρας.
Δείτε ακόμα: Έτοιμο power bank για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τέλος, ο κ. Μητσοτάκης ανακοίνωσε πως ένα νησί θα μετατραπεί σε πρότυπο ηλεκτροκίνησης, βασιζόμενο εξ ολοκλήρου στα ηλεκτρικά οχήματα. Δεν προέβη σε περαιτέρω αποκαλύψεις, όμως είναι βέβαιο πως αναφέρεται στο θέμα της επένδυσης VW στη Θάσο.