Μια από τις μεγαλύτερες κουβέντες που αφορούν τα SUV, είναι το κατά πόσο αξίζουν συγκριτικά με τα μοντέλα που βασίζονται. Οι επικριτές τους, υποστηρίζουν πως απλά προσθέτουν όγκο και βάρος στα χάτσμπακ που -κατά συντριπτική πλειοψηφία- βασίζονται, αυξάνοντας την τιμή και την κατανάλωση. Οι υποστηρικτές, που συνάμα είναι και αγοραστές, τα θεωρούν πιο ασφαλή λόγω μεγαλύτερου ύψους και παραστήματος, αλλά και πιο ευρύχωρα. Ποιος έχει δίκιο;
Ο ADAC αποφάσισε να δώσει απάντηση σε ένα ερώτημα που πλανάται εδώ και χρόνια πάνω από τα SUV, παίρνοντας 10 μοντέλα με τα SUV παράγωγά τους και συγκρίνοντας τις επιδόσεις τους στα crash test του Euro NCAP, τις μέσες τιμές της κατανάλωσης, το κόστος κτήσης, τους χώρους και το μέγεθος. Και όπως αποδείχτηκε, το τοπίο αποδεικνύεται αρκετά νεφελώδες για την δημοφιλέστερη κατηγορία παγκοσμίως.
Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητα ντίζελ: Μόδα ήταν και πέρασε;
BMW 6 GT vs X5
Euro NCAP: X5 (89% προστασία ενηλίκων, 86% παιδιών, 75% πεζών έναντι 86%, 85% και 81% της 6άρας).
Κατανάλωση: 6 GT, για τις εκδόσεις 640i και X540i, με 7 λίτρα/100 χλμ. αντί 8,5 της X5.
Εδώ επαληθεύεται μερικώς πως τα SUV είναι πιο ασφαλή, καθώς η X5 ξεπερνά σε όλες τις δοκιμές πρόσκρουσης πλην αυτή για τους πεζούς. Παρόλα αυτά, το βαυαρικό SUV είναι πιο βαρύ, καταναλώνει περισσότερο και είναι πιο ακριβό στην αγορά του.
Ford Fiesta vs EcoSport
Euro NCAP: Fiesta (87% ενήλικες, 84% παιδιά, 64% πεζοί αντί 93%, 77% και 58% του EcoSport).
Κατανάλωση: Fiesta, για τα 1.0 ΕcoBoost 125 PS, με 4,3 λίτρα/100 χλμ. έναντι 5,2 λίτρα/100 χλμ.
Μπορεί το EcoSport να σκοράρει ψηλότερα στην προστασία ενηλίκων, όμως αθροιστικά στα crash tests μένει πίσω από το Fiesta. Το ίδιο συμβαίνει για την κατανάλωση και το κόστος αγοράς. Ήδη τα SUV βρίσκονται πίσω για 2 πόντους.
Hyundai i20 vs Kona
Euro NCAP: Kona (87% ενήλικες, 85% παιδιά, 62% πεζοί έναντι 85%, 73% και 79% του i20).
Κατανάλωση: Ισοπαλία, με 5,2 λίτρα/100 χλμ. για αμφότερα τα μοντέλα με τον 1.0 T-GDI 120 PS.
Τα SUV σπάνε το ρόδι με το Kona, το οποίο υστερεί μόνο στην προστασία των πεζών, καταναλώνει το ίδιο, προσφέρει περισσότερους χώρους και δεν κοστίζει πολύ παραπάνω σε σχέση με το i20.
Mazda2 vs CX-3
Euro NCAP: 2 (86% ενήλικες, 78% παιδιά, 84% πεζοί αντί 85%, 79% και 84% του CX-3).
Κατανάλωση: 2, για τις εκδόσεις με τον 1.5 ντίζελ των 105 ίππων (που δεν διατίθεται πλέον), με 3,4 λίτρα/100 χλμ. έναντι 4 λίτρων/100 χλμ.
Τα δυο Mazda πρακτικά είναι ισόπαλα στα crash test (ό,τι χάνει σε προστασία ενηλίκων το CX-3, το κερδίζει σε αυτή των παιδιών), όμως η αυξημένη κατανάλωση και η σημαντικά μεγαλύτερη τιμή αγοράς γέρνουν την πλάστιγγα στη μεριά του 2.
Mercedes C-Class Estate vs GLC
Euro NCAP: GLC (95% ενήλικες, 89% παιδιά, 82% πεζοί έναντι 92%, 84% και 77% της C-Class).
Κατανάλωση: C-Class, για τις εκδόσεις C 200 4MATIC και GLC 200, με 6,7 λίτρα/100 χλμ. αντί 7,1 του SUV.
Διαβάστε επίσης: Τα 20 δημοφιλέστερα SUV στην Ελλάδα το 2019
Τα 300 κιλά περισσότερα της GLC και η χειρότερη αεροδυναμική, αφήνουν το στίγμα τους στον τομέα της κατανάλωσης. Σε αυτόν της τιμής, η Estate -ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση- είναι αρκετά φθηνότερη, ενώ τα δυναμικά χαρακτηριστικά είναι αναντίρρητα με το μέρος της.
SEAT Leon vs Ateca
Euro NCAP: Leon (94% ενήλικες, 92% παιδιά, 70% πεζοί έναντι 93%, 84% και 71% για το Ateca.
Κατανάλωση: Leon, για τις εκδόσεις με τον 1.0 TSI 115 PS, με 4,4 λίτρα/100 χλμ. αντί 5,2.
Άνετη επικράτηση για το ισπανικό χάτσμπακ και 5-1 εις βάρος των SUV.
Volvo V90 vs XC90
Euro NCAP: XC90 (97% ενήλικες, 87% παιδιά, 72% πεζοί αντί 95%, 80% και 76% του V90).
Κατανάλωση: V90, για τις μπροστοκίνητες εκδόσεις D4 190 PS, με 4,7 λίτρα/100 χλμ. αντί 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Τα δυο σουηδικά «αδέρφια» αναδεικνύονται ισόπαλα, καθώς το XC90 προσφέρει περισσότερους χώρους, υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας και όχι σημαντικά υψηλότερη τιμή.
VW Polo vs T-Cross
Euro NCAP: T-Cross (97% ενήλικες, 86% παιδιά, 81% πεζοί έναντι 96%, 85% και 76% για το Polo).
Κατανάλωση: Polo, για τις εκδόσεις με τον 1.0 TSI 115 PS, με 4,6 λίτρα/100 χλμ αντί 4,9 του SUV alter ego.
Το T-Cross δίνει την δεύτερη νίκη στα SUV, καθώς είναι πιο ασφαλές από το Polo, παρουσιάζει ταυτόσημη κατανάλωση, προσφέρει καλύτερους χώρους και είναι κοντά σε τιμή στο χάτσμπακ «αδερφάκι» του.