Το 2021 ήταν μία ακόμα δύσκολη χρονιά και για την αγορά του αυτοκινήτου, αφού υπήρξε (και παραμένει) πρόβλημα με την παραγωγή, λόγω έλλειψης των ημιαγωγών. Συνολικά πέρυσι στην Ευρώπη των 28 ταξινομήθηκαν 11,75 εκατομμύρια καινούρια αυτοκίνητα, έναντι 11,95 εκ. το 2020.
Δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν αυτή των μικρομεσαίων SUV με 2,34 εκ. ταξινομήσεις, ενώ ακολούθησαν τα μικρά χάτσμπακ με 2,1 εκ., τα μικρά SUV με 2 εκ. και τα μικρομεσαία με 1,8 εκ. Ανάμεσα στις μάρκες, η VW πρωταγωνίστησε με 1,27 εκ. ταξινομήσεις και πτώση -5,6% σε σχέση με το 2020. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης τοποθετήθηκε η Peugeot με 728.000 οχήματα (-3,1%) και τρίτη η Toyota με 706.000 ταξινομήσεις και σημαντική άνοδο +9,6%. Ωστόσο, στο Top 25 των μαρκών, το μεγαλύτερο άλμα το πραγματοποίησε η Hyundai. Ο κορεατικός κολοσσός έφτασε το 2021 τα 511.000 οχήματα, με την κορυφαία αύξηση όλων (+21,4%). Εξαιρετική χρονιά ήταν η περσυνή και για την Kia, καθώς άγγιξε τις 501.000 μονάδες, με άνοδο +19,6%.
Αναλυτικά στοιχεία για το Top 20 στην Ευρώπη μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα:
α/α | Μάρκα | 2021 | vs 2020 |
1 | Volkswagen | 1.273.892 | -5,6% |
2 | Peugeot | 727.973 | -3,1% |
3 | Toyota | 706.056 | +9,6% |
4 | BMW | 681.252 | +1,2% |
5 | Renault | 676.651 | -17,2% |
6 | Mercedes | 640.385 | -14,2% |
7 | Audi | 596.260 | -0,5% |
8 | Skoda | 585.361 | -8,6% |
9 | Ford | 553.658 | -19,2% |
10 | Hyundai | 510.810 | +21,4% |
11 | Kia | 500.805 | +19,6% |
12 | Opel | 488.383 | 0,0% |
13 | Fiat | 452.512 | -1,2% |
14 | Citroen | 451.006 | -2,0% |
15 | Dacia | 406.646 | +1,2% |
16 | SEAT | 327.954 | -8,8% |
17 | Volvo | 288.402 | +0,4% |
18 | Nissan | 247.241 | -14,0% |
19 | Suzuki | 195.856 | +14,2% |
20 | MINI | 176.007 | +1,9% |
Πηγή: Jato Dynamics