Φαίνεται πως το «κυνήγι» στα ντίζελ και οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών αποδίδουν καρπούς, καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα πετρελαιοκίνητα.
Οι πάλαι ποτέ κυρίαρχοι της ευρωπαϊκής σκηνής κατέλαβαν το 20% της αγοράς για το μήνα Αύγουστο, με 141.635 ταξινομήσεις. EVs και PHEVs αθροιστικά απέσπασαν το 21% της εμπορικής «πίτας» στη Γηραιά Ήπειρο, σημειώνοντας 151.737 πωλήσεις. Ωστόσο, παρότι για πρώτη φορά ξεπέρασαν τα ντίζελ, σε απόλυτους αριθμούς ο Αύγουστος δεν ήταν ο καλύτερος μήνας στα χρονικά επί Ευρώπης, αλλά ο δεύτερος καλύτερος. Και πάλι, μιλάμε για ένα ορόσημο με αρκετές μελλοντικές προεκτάσεις.
Ενδεικτικό της ενισχυμένης δυναμικής ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών είναι το γεγονός πως μόλις πριν δυο χρόνια, το ποσοστό τους δεν ξεπερνούσε το 3%! Ακόμα και συγκριτικά με πέρσι, η ζήτηση για αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα σχεδόν διπλασιάστηκε (από το 11% στο 21%). Αντίθετη πορεία για τα ντίζελ, που έχασαν 9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με πέρσι (29% το 2020), πάντα για το μήνα Αύγουστο. Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα από τα μελλούμενα, αρκεί να αναφέρουμε πως φέτος, από τον Γενάρη μέχρι τον Αύγουστο, πουλήθηκαν 1,32 εκατ. EVs και PHEVs. Οι πωλήσεις κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα; Μόλις και μετά βίας άνω των 158.000 μονάδων!
Πρώτο στα ηλεκτρικά για τον Αύγουστο -και δεύτερο σερί μήνα- αναδείχτηκε οριακά το VW ID.3, με 7.904 μονάδες, μπροστά από το Tesla Model 3 (7.824 μονάδες). Το βάθρο συμπλήρωσε το VW ID.4, με 4.624 μονάδες. Των plug-in υβριδικών εξακολουθεί να ηγείται το Ford Kuga PHEV, με 3.512 μονάδες, κι ας σημείωσε πτώση 20% σε σχέση με τον περσινό Αύγουστο. Αντίθετα, η Mercedes GLC είδε τα ποσοστά της να «εκρήγνυνται» κατά 177%, φτάνοντας τις 2.670 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση η BMW Σειρά 3, με 2.343 μονάδες και αύξηση 96% σε σχέση με πέρσι.
Αδιαμφισβήτητος αρχηγός των πωλήσεων επί ευρωπαϊκού εδάφους παραμένει η βενζίνη, με ποσοστό 56%, αλλά σταθερά πτωτική πορεία. Τον Αύγουστο του ’19 το ποσοστό έφτανε στο 65%, πέρσι το 58% και για του χρόνου προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη μείωση, που θα φέρει τα βενζινοκίνητα στην περιοχή του 50%.