Μπορεί η αυτοκίνηση να έχει ρίξει το βάρος της στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όμως τα πράγματα δεν είναι εντελώς ρόδινα.
Πέρα από το μεγάλος κόστος ανάπτυξης και κατασκευής των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως προειδοποίησε ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda ο εξηλεκτρισμός που ολοένα κι επιταχύνεται μπορεί να δημιουργήσει απώλεια έως και 5,5 εκατομμύρια θέσεων εργασίας στην Ιαπωνία κι όχι μόνο! Αυτό θα συμβεί διότι οι εγχώριες εταιρείες θα έρθουν αντιμέτωπες με ένα πολύ σοβαρό δίλημμα: είτε να μεταφέρουν την παραγωγή τέτοιων οχημάτων στο εξωτερικό, είτε να την σταματήσουν εντελώς. Μάλιστα ο κ. Toyoda είναι ξεκάθαρος και σε ότι έχει να κάνει με τον αφορισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης, λέγοντας πως ο κύριος εχθρός για την επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα, είναι το διοξείδιο αυτού που εκπέμπεται κι όχι οι κινητήρες καθαυτού! Εν αντιθέσει με ότι πιστεύουν πολλοί ομόλογοί του, η λύση δεν είναι η ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η δημιουργία βιώσιμων λύσεων.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η Ιαπωνία παράγει περίπου 10 εκατομμύρια οχήματα ετησίως, με τα μισά περίπου να εξάγονται. Οι προβλέψεις αναφέρουν πως θα παράγονται 8 εκατομμύρια οχήματα ετησίως με θερμικούς κινητήρες συμπεριλαμβανομένων υβριδικών και PHEV. Ο κ. Τoyoda παρέμεινε σταθερός στην πεποίθησή του ότι τα υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική γέφυρα τεχνολογίας προς τα ηλεκτρικά και είναι ιδιαίτερα σημαντικά σε αγορές χωρίς σημαντική υποδομή φόρτισης. Για να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον!