Η NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) ζήτησε τη βοήθεια 12 μεγάλων κατασκευαστών και την παροχή πληροφοριών, σχετικά με τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης των οδηγών στα οχήματά τους.
Όπως δήλωσε η διοίκηση της NHTSA, είναι μέρος της έρευνας που διεξάγεται για τα ατυχήματα που εμπλέκονται τα αυτοκίνητα της Tesla. Σύμφωνα με το Reuters, η NHTSA έστειλε επιστολές στη GM, την Toyota, τη Ford, τη VW, καθώς και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να μπορέσει να αναλύσει εις βάθος τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης. Κατά αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να βγάλει τεκμηριωμένη ετυμηγορία για το αν ευθύνεται το λογισμικό, αλλά και οι αισθητήρες που χρησιμοποιεί η Tesla στα δικά της αυτοκίνητα, συγκρίνοντας τον τρόπο λειτουργίας των αυτόνομων συστημάτων, μεταξύ διαφορετικών κατασκευαστών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κλήθηκαν από την NHTSA πρέπει να παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στους πραγματογνώμονες του οργανισμού, σχετικά με τα ατυχήματα στα οποία ενεπλάκησαν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού από την στιγμή που ενεργοποιείται το σύστημα έως και πριν την έναρξη του ατυχήματος.
Ο οργανισμός αναζητά επίσης πληροφορίες σχετικά με το πώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα προηγμένα συστήματα οδήγησης εξασφαλίζουν ότι οι χειριστές των οχημάτων αυτών δίνουν την απαραίτητη προσοχή για τα τεκταινόμενα του δρόμου, ακόμα κι αν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης είναι ενεργοποιημένο. Ένα ακόμα στοιχείο που εξετάζει η NHTSA είναι το πως οι αισθητήρες του αυτοκινήτου ανταποκρίνονται στα έντονα και παλλόμενα φώτα που εξοπλίζονται τα αυτοκίνητα έκτακτης ανάγκης (αστυνομία, πυροσβεστική, ασθενοφόρα) και αν τυχόν επηρεάζουν τη λειτουργία τους. Οι ενέργειες αυτές έρχονται για να ακολουθήσουν την απόφαση της NHTSA να διεξάγει επίσημη κι εις βάθος έρευνα γύρω από τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης που παρέχει η Tesla, έπειτα από 12 ατυχήματα με οχήματα έκτακτης ανάγκης. Η Tesla επιπλέον έχει επικριθεί για τον τρόπο που προωθεί τα προηγμένα βοηθήματα οδήγησης, μιας και οι ονομασίες «Autopilot» και «Full Self-Driving» έχουν κατηγορηθεί ότι υπόσχονται περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν τα συστήματα Level 2 και Level 2+, κάνοντας τους χρήστες να τα υπερεκτιμούν!