Ότι και να πούμε για το Silvia είναι λίγο! Ένα αυτοκίνητο με μακρά ιστορία που βρίσκεται στις καρδιές τόσο των φανατικών της Nissan, όσο κι αυτών που λατρεύουν τα αυτοκίνητα. Ένας λάτρης του Silvia φαίνεται πως είναι κι ο Matthew Weaver, Αντιπρόεδρος της Nissan Design Europe, που αποφάσισε να δώσει ηλεκτρική πνοή στο εμβληματικό Silvia CSP311.
Το εν λόγω Nissan Silvia συστήθηκε στο κοινό το 1964, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο. Στην πραγματικότητα είναι τόσο σπάνιο, που ακόμη και μερικοί από τους πιο έμπειρους και παλιούς εργαζόμενους της Nissan δεν το έχουν δει. Το Silvia ήταν αρκετά πρωτοπόρο για την εποχή του, αποτελώντας ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι αναμένεται από ένα παγκόσμιο προϊόν: υψηλή ποιότητα και καθολική ελκυστικότητα. Έχοντας αυτό κατά νου, οι άνθρωποι της Nissan σκέφτηκαν να το σχεδιάσουν εκ νέου, ενσωματώνοντάς του βέβαια όλα τη φρέσκια τεχνολογία, όπως για παράδειγμα την ηλεκτρική κίνηση. Αυτό που τόνισαν οι σχεδιαστές είναι πως η ενσωμάτωση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης τους έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μια ενιαία μάσκα χωρίς ανοίγματα, κάτι που ενισχύει τον φουτουριστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εντυπωσιακή είναι όμως κι η γραμμή που συνδέει το πάνω και το κάτω μέρος του αμαξώματος. Σε αυτήν την έκδοση, οι σχεδιαστές τόνισαν ακόμη περισσότερο την παρουσία του, έχοντας ένα καθαρό και απότομο κόψιμο στην κορυφή των τόξων των τροχών.
Νέες προκλήσεις
Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι σχεδιαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις κατά το σχεδιασμό των ηλεκτρικών μοντέλων. Οι βασικές τεχνικές σχεδίασης μπορεί να είναι ίδιες, αλλά η νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων τους επιτρέπει να «παίξουν» με ένα εντελώς νέο σύνολο κανόνων. Παλαιότερα, οι σχεδιαστές έπρεπε να συνεργαστούν με τους μηχανικούς για να βρουν έναν τρόπο για να φιλοξενήσουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, συστήματα ψύξης / θέρμανσης και την εξάτμιση. Τώρα, αυτά τα άλλοτε βασικά εξαρτήματα έχουν αντικατασταθεί από μπαταρίες, μετατροπείς και μικρούς κινητήρες. Είναι μια μεγάλη αλλαγή στην καθημερινή δουλειά ενός σχεδιαστή, αλλά και μια τεράστια ευκαιρία να κάνουν τα πράγματα διαφορετικά και να παρέχουν μια νέα εμπειρία στους οδηγούς. Επιπλέον έχουν να σκεφτούν τη νέα λειτουργικότητα και τις συσκευές που την υποστηρίζουν, όπως ραντάρ, κάμερες και αισθητήρες. Σημαντικό ρόλο όμως παίζει η αεροδυναμική που ελαχιστοποιεί τον αρνητικό αντίκτυπο της oπισθέλκουσας στην συνολική αυτονομία του οχήματος του αυτοκινήτου!
Τα αυτοκίνητα αλλάζουν! Θα φαίνονται και θα λειτουργούν διαφορετικά για να είναι πιο φιλικά προς το χρήστη, ενεργειακά αποδοτικά και πρακτικά. Η επανεμφάνιση των κλασικών αυτοκινήτων για τον σύγχρονο κόσμο της ηλεκτροκίνησης, ακόμη και αν ξεκινούν μόνο ως σκίτσα, αποδεικνύει ότι οι μελλοντικές δυνατότητες είναι ατελείωτες.